بیانیه اولین همایش مدیران و مشاوران حقوقی شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

بیانیه اولین همایش مدیران و مشاوران حقوقی شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

اولین همایش مدیران و مشاوران حقوقی شرکت های تابعه شرکت گروه مدیریت سرمایه­ گذاری امید به منظور تبیین و واکاوی الزامات حقوقی و هم افزایی و استانداردسازی‌ نقش، ‌جایگاه، ‌وظایف‌ واحدهای حقوقی شرکت های تابعه در روز سه ­شنبه  8  تیر ماه 1400 مصادف با سالروز شهادت آیت­ الله بهشتی و هفته قوه قضائیه در محل شرکت گروه مدیریت سرمایه ­گذاری امید برگزار گردید.

در این همایش دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید تأکید نمودند که در گام اول باید بانک اطلاعاتی پرونده‌های حقوقی تشکیل شود تا در گام بعدی بتوان بر اساس اولویت­ های این هلدینگ، پرونده‌ها را پیگیری نمود. همچنین تمامی شرکت­ های تابعه مکلف به ایجاد یک واحد حقوقی مستقل و تقویت جایگاه واحدهای حقوقی موجود بوده و در عین حال باید کلیه قراردادها به تأیید واحد حقوقی برسد.

با عنایت به سخنرانی­ ارزشمند جناب آقای دکتر مدرس خیابانی و پیرامون مباحث مطروحه در جلسه، موارد زیر جهت ترسیم در برنامه ­ها و سیاست­ های آتی شرکت های تابعه مورد تأکید قرار گرفت:

1- اجرای دقیق کلیه شقوق الزامات امور حقوقی و قراردادها و سایر مصوبات ابلاغی از جانب هلدینگ.

2- نظر به اهمیت و استقلال جایگاه حقوقی، لزوم استقرار نیروی حقوقی شایسته و کارآمد در کلیه شرکتهای تابعه.

3- عدم ارجاع پرونده­های حقوقی به مدیران یا مشاوران حقوقی به منظور جلوگیری از هرگونه تعارض منفعت مگر در صورت ضرورت و با تجویز هلدینگ امید.

4- بررسی و اظهار نظر واحد حقوقی نسبت به کلیه قراردادهای منعقده و سایر امور حقوقی.

5- لزوم پیگیری مستمر و مجدانه کلیه پرونده­های حقوقی بر اساس اولویت آنها و ارائه گزارش در خصوص آخرین  وضعیت پیشرفت پرونده­ ها به واحد حقوقی هلدینگ امید.

6- ارتقای دانش و مهارت حقوقی از طریق مشارکت و هم افزایی و برگزاری همایش و شرکت در جلسات کارگروه تخصصی.

7- استفاده از ظرفیت ­های حقوقی درون گروهی به هنگام طرح دعاوی و دفاع در قبال دعاوی مطروحه به منظور کاهش هزینه ­ها.

8- انجام اعتبار سنجی دقیق در زمان انعقاد قرارداد و اخذ تضامین کافی، معتبر و قابل وصول به منظور رعایت صرفه و صلاح شرکت و جلوگیری از ورود هرگونه خسارت احتمالی.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *