قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر با بهره‌گیری از توربین‌های گازی و بخار ساخت کارخانجات گروه مپنا امضا شد

قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر با بهره‌گیری از توربین‌های گازی و بخار ساخت کارخانجات گروه مپنا امضا شد

قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر با بهره‌گیری از توربین‌های گازی و بخار ساخت کارخانجات گروه مپنا با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات امضا شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، این قرارداد پس از اجرای موفقیت‌آمیز بلوک اول نیروگاه گل‌گهر جهت تأمین برق مورد نیاز مجموعه صنعتی معدنی گل‌گهر توسط گروه مپنا باسرمایه گذاری شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و بهره‌گیری از ٢ توربین گازی (3) MGT – 70 و یک بویلر بازیاب و توربین بخار ساخت گروه مپنا نهایی شد و به امضا رسید.
احداث این نیروگاه و تأمین تجهیزات آن با بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی روز و کاملاً داخلی با امکانات ساخت داخل کارخانجات گروه مپنا، گام مهمی در تأمین برق مورد نیاز صنایع محسوب می‌شود و سرآغازی برای رفع محدویت‌های برق صنایع خواهد بود.
توربین MGT-70 (3) دارای ویژگی‌هایی است که موجب بهبود طراحی مکانیکی، بهبود محفظه احتراق، بهبود مسیر گاز داغ، بهبود سامانه خنک‌کاری توربین و بهبود آیرودینامیک پره‌های توربین و کمپرسور می‌شود. مجموع این تغییرات منجر به بالاتر رفتن راندمان در توربین گاز به میزان 36.4 درصد و در سیکل ترکیبی به میزان بیش از 55 درصد شده که رقم چشمگیر و قابل توجهی محسوب می‌شود و علاوه بر این، افزایش دو درصدی راندمان توربین در سیکل ساده را به دنبال داشته است.
نیروگاه سیکل ترکیبی گهران (گل گهرسیرجان)، در کیلومتر 50 جاده سیرجان – شیراز مستقر است/ روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *