سایت خودرویی خاوران موفق به کسب مجوز معاینه فنی خودروها شد

سایت خودرویی خاوران موفق به کسب مجوز معاینه فنی خودروها شد

سایت خودرویی خاوران موفق به کسب مجوز انجام معاینه فنی شد؛ ضمن اینکه در مراحل بعدی، راه‌اندازی واحدهای ارایه خدمات تعویض مخازن سی.ان.جی و نیز برپایی سایت نمایشگاهی و فروشگاهی نیزدر دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سایت خودرویی خاوران موفق به کسب مجوز انجام معاینه فنی شد؛ ضمن اینکه در مراحل بعدی، راه‌اندازی واحدهای ارایه خدمات تعویض مخازن سی.ان.جی و نیز برپایی سایت نمایشگاهی و فروشگاهی نیزدر دستور کار قرار دارد.

شرکت آسیاناما به عنوان بزرگترین تولیدکننده مخازن سی.ان.جی کشور که برندی شناخته شده در این عرصه دارد و تاکنون خدمات بی‌بدیلی را به بخش‌های مختلف صنعتی کشور ارایه کرده، به تازگی گام‌های جدیدی را در راستای تنوع‌بخشی به بازار و افزایش سودآوری منطبق با مسئولیت‌های محوله از سوی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید برداشته است.

در واقع این شرکت ظرف ماههای گذشته علاوه بر تغییر خطوط تولیدی خود به تولید مخازن اکسیژن بیمارستانی تلاش کرده تا گام مهمی را در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در راستای درمان بیماران کرونایی بردارد.

علاوه بر این، با ساخت سایت خودرویی خاوران که در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به یکی از مراکز بزرگ و مجهز معاینه فنی کشور خواهد شد.

علی کاظمی، مدیر پروژه سایت خاوران از پیشرفت 80 درصدی در ساخت ابنیه این پروژه خبر می‌دهد و آخرین وضعیت احداث یکی از مجهزترین و بزرگترین مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در تهران را تشریح می‌کند.

  • آسیاناما وارد احداث یکی از بزرگترین و مجهزترین سایت‌های خدمات فنی خودرویی و مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین شده است. ایده احداث این پروژه از کجا شکل گرفت؟
  • پروژه خاوران همانطور که شما هم اشاره کردید یکی از پروژه‌های مهم در دست انجام شرکت آسیاناما است که به دلیل میزان سرمایه‌گذاری که قرار است آنجا انجام شده و نیز بر اساس متراژ و خدماتی که قرار است در قالب آن ارایه شود، به دو فاز تقسیم شده است. در فاز اول، بخش فروش قطعات تجاری و مرکز تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه سوز طراحی شده که پس از بهره‌برداری از آن، فاز دوم که احداث مرکز معاینه فنی خودوهای تک‌سوز و سی. ان. جی است با مجوزهایی که کسب می‌شود، به بهره‌برداری خواهد رسید. در فاز اول با توجه به اینکه پروژه خاوران، در زمینی به مساحت 5300 متر احداث می‌شود، باید تغییر کاربری لازم صورت گیرد؛ چراکه آنجا یک واحد صنعتی بوده که 15 سال از آن هیچگونه استفاده‌ای صورت نگرفته است؛ اما مجوزهای لازم از اسفندماه سال 99 پیگیری شده و در نهایت در انتهای فروردین ماه، مجوزهای لازم از شهرداری برای بازسازی آن اخذ گردیده و کارهای عمرانی پروژه از ابتدای اردیبهشت‌ماه شروع شده است. بر این اساس برای احداث فاز اول، 100 روز پیش‌بینی شده که در قالب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محوطه در حال بازسازی بوده و سایر مجوزهای دیگر نیز اخذ گردیده است؛ ضمن اینکه مجوزهای مرتبط با کمیته مانور شهرداری، آتش‌نشانی، اداره استاندارد و اتحادیه سوخت‌های جایگزین در کنار دریافت انشعابات گاز، آب و برق اخذ گردیده که بیشترین تاثیرگذاری را روی مدت زمان اجرا و تعدیل زمان پروژه داشته است.
  • فاز اول پروژه چطور پیش خواهد رفت و در چه قالب، عملیات اجرایی انجام خواهد شد؟
  • اجرای پروژه را در چند بخش می‌توان تقسیم‌بندی کرد که بر این اساس، بخش مهندسی آن با مشاوران و مهندسان قابلی در حال انجام است؛ چراکه در خاوران هیچ نوع ابنیه قابل استفاده وجود نداشته و همه ابنیه از نو طراحی شده و همزمان با طراحی آن، برای اینکه پروژه باید در زمان سریع به بهره‌برداری برسد، عملیات عمرانی آن نیز آغاز و طراحی‌های مرتبط با آن نیز آغاز شده است. بر این اساس، هم اکنون پیشرفت فیزیکی بخش ابنیه 80 درصد بوده ولی بخش‌های تاسیساتی هنوز جای کار دارند و با توجه به اینکه بخش برق و مکانیک آن، عملیات اجرایی سنگینی نیاز دارند، اندکی زمان‌بر است؛ ضمن اینکه با توجه به زمان کمی که برای بهره‌برداری در نظر گرفته شده بود، تصمیم گرفتیم که در دو شیفت کاری، عملیات تاسیساتی را پیش بریم که بر این اساس، از 7 صبح تا 8 شب کار شروع می‌شود.
  • در حال حاضر چه تعداد نیروی انسانی در پروژه مشغول به فعالیت هستند؟

به طور میانگین 55 نفر در روز در پروژه کار می‌کنند و با توجه به اینکه دو شیفت هستند، 110 نفر در روز در سایت مشغول به کار هستند؛ ضمن اینکه تا جایی که توانسته‌ایم از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های پروژه استفاده شده تا در هزینه‌ها کاهش داشته باشیم؛ به نحوی که در حوزه مصالحی همچون آهن و آجر، از منابع قبلی موجود استفاده شده و حتی یک عدد آجر هم خریداری نکرده‌ایم. بلکه همه از پروژه قبلی بیرون کشیده شده است در پروژه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حدود 3.5 میلیارد تومان صرفه جویی بابت تمامی موارد به خصوص از عدم خرید مصالح و سایر تغییراتی که در ابنیه به وجود آمده، حاصل شده است. البته با  چالش‌های زیادی مواجه هستیم که علاوه بر اخذ مجوزهای لازم، قیمت مصالح یکی از این چالش‌ها است؛ به نحوی که قیمت مصالح روز به روز تغییر کرده و این امر چالش برانگیز شده است؛ به نحوی که به عنوان مثال، خرید سیمان در اردیبهشت ماه با قیمت 22 هزار تومانی صورت می‌گرفت که اکنون به 90 هزار تومان رسیده است. به هر حال، آنچه که در خاوران مهم است، فاز اول است که تا پایان مردادماه باید به بهره‌برداری می‌رسید.

  • بعد از احداث پروژه، وضعیت اشتغالزایی به چه صورت خواهد بود؟
  • اشتغالزایی در این پروژه به خصوص با توجه به واقع شدن آن در منطقه محروم، بسیار مهم است؛ به نحوی که این مجموعه که خدمات فنی عام‌المنفعه ارایه می‌کند، در فاز اول 19 نفر اشتغالزایی خواهد داشت و اگر مرکز معاینه فنی هم راه‌اندازی شود، 40 نفر در آن منطقه اشتغالزایی خواهیم داشت؛ ضمن اینکه سرمایه‌ای پیش‌بینی شده برای ورود به این پروژه نیز، 11.5 میلیارد تومان است که با توجه به صرفه‌جویی صورت گرفته، تا پایان پروژه این عدد کمتر خواهد بود.
  • جذب منابع انسانی صورت گرفته یا فراخوانی داده شده است؟
  • بله منابع انسانی لازم در فاز اول جذب شده و در حال آموزش هستند؛ به نحوی که تا اوایل شهریورماه می‌توان فاز اول که فروش هست را برنامه‌ریزی کرد؛ ضمن اینکه به تبع آن، در دو سه هفته آینده مرکز تحویل نیز راه‌اندازی شده و در کنار آن، مرکز معاینه فنی هم که تائیدیه‌های اول را اخذ کرده و تائید کمیته فنی را هم گرفته است، در حال اخذ مجوزهای استانی است که امیدواریم بتوانیم با پشتیبانی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، آن را سریعتر به ثمر رسانیم. به هر حال، خاوران یک منطقه پرجمعیت است که احداث این پروژه برای آن حتما برکت خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *