چهارمین کتاب آکادمی مالی با عنوان بودجه بندی در شرکت ها، منتشر شد

چهارمین کتاب آکادمی مالی با عنوان بودجه بندی در شرکت ها، منتشر شد

شرکت ‏ها برای دستیابی به سود پایدار و خلق مزیت رقابتی، نیازمند تدوین برنامه‏ های استراتژیک هستند. از طرف دیگر، بودجه ‏بندی بخش جدایی‏ ناپذیر از فرآیند برنامه‏ ریزی بوده و مهم‏ترین ابزار برنامه ‏ریزی شرکت‏ ها از بُعد مالی، تدوین بودجه است.

تدوین بودجه به طور سنتی و بدون توجه به تغییرات محیطی و برنامه استراتژیک شرکت، دیگر کارایی لازم را ندارد. در مقابل، شرکت‏ هایی که توانسته‏ اند با موفقیت فرآیند برنامه ‏ریزی استراتژیک را با فرآیند تنظیم بودجه تلفیق کنند، قادرند خود را سریع‏تر با تغییرات محیطی از قبیل تغییرات اقتصادی و تغییرات مربوط به نیازمندی‏ های مشتریان هماهنگ کرده و اهداف عملیاتی و استراتژیک شرکت را تحقق بخشند.

کتابچه آموزشی تحت عنوان «بودجه بندی در شرکت ‏ها» به این منظور تهیه شده که زمینه‏ های لازم را برای تنظیم بودجه عملیاتی و مالی بر مبنای اهداف و برنامه استراتژیک شرکت‏‏ های گروه امید‏ به وجود آورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *