گام‌های جدید امید برای سرمایه‌گذاری‌های سودآور/ ۴ حوزه اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری تعیین شد

گام‌های جدید امید برای سرمایه‌گذاری‌های سودآور/ ۴ حوزه اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری تعیین شد

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تنها مسیر برای جهش تولید را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: تبصره 18 قانون بودجه 1400 فرصت طلایی را برای شرکتهای سرمایه‌گذاری فراهم کرده تا در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گام برداشته و پروژه‌های سرمایه‌گذاری سودآور را در راستای سند راهبردی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید طراحی و اجرا نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در همایش سراسری مدیران ستادی و مدیران عامل شرکتهای تابعه گروه امید گفت: سال 99 به زعم همه کارشناسان و صاحب‌نظران سال سختی به شمار می‌رود ولی با همه سختی‌ها و فراز و فرودهای خود، تجربه خوبی را نصیب کشور کرد و کشور بر مسیر استقلال و اقتدار خود متکی‌تر شد.

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، با بیان اینکه در ابتدای سال 99 فضای یاس و ناامیدی بسیاری را در کشور گسترانده بود که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت ایران بود، ادامه داد: سال 99 سالی بود که هیچ فردی به نتیجه آن فکر نمی‌کرد و اعتقاد دارم که سال 1400 حتی اگر شرایط محیطی ایران با سال 99 تفاوت نداشته باشد، بخش‌های مخلتف کشور در ادامه مسیر خود مصمم‌تر شده‌اند.

شرکتهای سرمایه‌گذاری مخاطبان اصلی شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»

مدرس خیابانی معتقد است که مجموعه مدیریت کشور در سال 1400 با اعتماد به نفس بیشتری ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: مخاطب نامگذاری این سال، صرفا وزرا و اعضای دولت نیستند؛ بلکه تمامی بخش‌ها باید وارد این عرصه شوند؛ اما به نظر می‌رسد مهمترین مخاطبان نامگذاری امسال شرکتهای سرمایه‌گذاری باشند؛ به این معنا که در بحث جهش تولید اعتقاد ما این است که تولید از دو منظر قابلیت حرکت جهش‌گونه را دارد؛ به نحوی که از ظرفیت‌های فعلی استفاده کامل صورت گرفته و ظرفیت‌های جدید نیز ایجاد شود.

به گفته مدرس خیابانی، شرکتها باید از تمامی ظرفیت‌های فعلی خود برای افزایش ظرفیت اسمی بهره‌برداری کنند؛ ضمن اینکه افزایش تولید به معنای واقعی در شرکتهای گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید صورت گرفته است؛ اما امروز کشور در نقطه‌ای است که اگر بخواهد صرفا از نقاط خالی و ظرفیت‌های بلااستفاده تولید استفاده نماید، راه اشتباهی است ولی از این به بعد، تولید و جهش آن، هیچ مسیری جز سرمایه‌گذاری ندارد که در نهایت، ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و بهبود معیشت مردم را حاصل خواهد کرد.

خط انتقال نفت گوره به جاسک، نقشه ژئوپلتیک ایران را تغییر داد

وی اجرای پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و احداث مخازن 20 میلیون بشکه‌ای نفت خام را از جمله افتخارات شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید دانست و گفت: نقشه ژئوپلتیک ایران با احداث این پروژه تغییر خواهد کرد و ما یک ژئوپلتیک تاریخی و تهدید امنیتی تنگه هرمز داشتیم که با اجرای این پروژه خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید گفت: مجموعه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با توجه به عنوان خود، باید سرمایه‌گذاری‌های جدید را باور داشته باشد و با توجه به اینکه عنوان پنجمین شرکت بزرگ بورسی کشور را یدک می‌کشد، باید باور جدی به حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشد و بنابراین مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری، شرکتهایی مثل امید هستند.

شرکتهای تامین مالی گروه امید، پشتیبان مجموعه‌های تولیدی گروه شوند

وی افزود: مجموعه‌های تامین مالی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از جمله شرکت گوهران امید، سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری امین و کارگزاری سپه باید از ظرفیت‌های خود حداکثری بهره برداری کرده و تامین مالی پروژه‌های جدید را در دستور کار قرار دهند؛ ضمن اینکه نگاه من این است که سود آتی و پایدار و بلندمدت را برای سهامداران خود به ارمغان بیاوریم.

مدرس خیابانی، میزان سودآوری شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در سال 98 را معادل 2400 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این رقم امسال به 8700 میلیارد تومان رسیده است؛ اما باید توجه داشت که این افتخار نیست؛ بلکه باید به فکر سود پایدار و بلندمدت در مجموعه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری بود؛ البته نکته حائز اهمیت آن است که با احتساب سرمایه‌گذاری و وضعیت کنونی امید، در سال 1400 نیز معادل 12000 میلیارد تومان سود پیش‌بینی شده که محقق خواهد شد؛ اما اگر سرمایه‌گذاری جدید، هدفمند و سودآوری صورت گیرد، حتما می‌توانیم افزایش بسیار مناسبی را در این رقم حاصل کنیم.

وی اظهار داشت: این نگاه باید تغییر یافته و پوست اندازی کند که سودکوتاه‌مدت دیده شود؛ بلکه باید سرمایه‌گذاری‌های جدید و هدفمند نیز صورت گیرد که برای تحقق این هدف، باید شرکتهای گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام نمایند.

ضرورت بسیج همگانی برای تامین مالی پروژه‌های اولویت دار امید

مدرس خیابانی گفت: تامین مالی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید است و بسیج همگانی برای تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار گروه از سوی معاونان و مدیران شرکت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز هیچ تردیدی بر اصل سرمایه‌گذاری و حرکت جهشی تولید در کشور وجود ندارد و مجموعه امید نیز کمربندها را محکم بسته است تا پروژه‌های اولویت‌دار شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید اجرایی گردند؛ در عین حال باید پشتیبانی و مانع‌زدایی را در تک تک پروژه‌ها عملیاتی کرد.

تبصره 18 بودجه 1400 نقطه طلایی ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری به پروژه‌های اولویت‌دار

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با اشاره به تصویب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور که سرمایه‌گذاری از سوی بانکها و مجموعه‌های مرتبط با آن را مجاز دانسته است، گفت: اولین مانع زدایی بر سر راه سرمایه‌گذاری در سال 1400 همین تبصره 18 قانون بودجه سال جاری است که از سوی مجلس مصوب شده و تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید با این تبصره امکان‌پذیر بوده است؛ البته همه جای دنیا، رسالت شرکتهای سرمایه‌گذاری، انجام امور مرتبط با سرمایه‌گذاری برای توسعه و آبادانی کشور است.

وی افزود: مدیران عامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید برای سرمایه‌گذاری هیچ مانعی را پیش روی خود احساس نکنند و اگر هم موانعی پیش روی آنها قرار دارد، امکان حذف آن به راحتی وجود خواهد داشت؛ ضمن اینکه بزرگترین مانع برای سرمایه‌گذاری، موانع فکری است و اگر نگاه اصلاح نشود، همه به سمت سپرده‌گذاری منابع و کسب سود از طریق آن پیش خواهند رفت.

مدیران عامل، ژنرال‌های سرمایه‌گذاری در عرصه توسعه و آبادانی

مدرس خیابانی، مدیران عامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را ژنرال‌های سرمایه‌گذاری در عرصه توسعه و آبادانی ایران اسلامی دانست و گفت: شرکتهای زیرمجموعه امید با سرمایه‌گذاری هوشمندانه خود در سال‌های گذشته، اقدام به رشد و تعالی برند امید نموده‌اند و این مسیر باید با تاکید بر سند راهبردی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید که در اسفندماه سال 1399 به تصویب هیات مدیره رسیده است، پرقدرت‌تر از گذشته ادامه یابد.

4 حوزه اولویت‌دار امید برای سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید گفت: مزیت ما در مجموعه امید نسبت به سایر هلدینگ‌های چندرشته‌ای، تمرکز بر حوزه‌های مزیت‌دار از جمله «معدن و صنایع معدنی»، «نفت، گاز و پتروشیمی»، «نیروگاه» و «تامین مالی» است و این ظرفیت وجود دارد که خود را به رتبه‌های بالاتر در میان شرکتهای چندرشته‌ای برسانیم.

وی افزود: بعد از صنایع نفت و پایین دست، بزرگترین حوزه‌ای که می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، معدن و صنایع معدنی است و اگر قرار باشد برچسب اقتصاد تک‌محصولی به ایران زده شود، بهتر است این برچسب در حوزه معدن و صنایع معدنی زده شود؛ چراگه امروز منابع غنی معدنی در ایران وجود دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته؛ به این معنا که امروز ذخایر معدنی ایران 50 میلیارد تن است که سالانه تنها 500 میلیون تن آن برداشت می شود.

به گفته مدرس خیابانی، هنوز ایران در بسیاری از حوزه‌های معدنی ورود جدی نداشته و علیرغم اینکه 2 درصد ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد؛ ضمن اینکه 64 نوع ماده معدنی در ایران وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی اظهار داشت: در بخش معدن اول و آخر زنجیره می‎‌لنگد و مدول‌های آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله توسعه بسیار خوبی صورت گرفته اما در حوزه ورق‌های عریض فولادی و فولادهای آلیاژی که انتهای زنجیره است، گام جدی برداشته نشده است که باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در آن صورت گیرد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه دومین حوزه اولویت‌دار سرمایه‌گذاری برای امید، نفت و گاز و پتروشیمی است، گفت: امروز بزرگترین مخزن دار بخش خصوصی در حوزه نفت شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید است که ده میلیون بشکه در گناوه ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام وجود دارد؛ ضمن اینکه در حوزه گوره نیز تکمیل مخازن 4 میلیون بشکه‌ای گناوه، میدان نفتی دارخوین و امیدیه نیز به امید سپرده شده است.

وی با بیان اینکه سومین حوزه مزیت‌دار برای سرمایه‌گذاری حوزه نیروگاهی است، افزود: کمتر کسی به این موضوع اشراف دارد که کمبود برق در کشور مشهود بوده و شرکتهای سیمانی و انرژی‌بر کشور را تحت تاثیر این کمبود قرار گرفته است، بنابراین باید سرمایه‌گذاری‌های جدید ما در حوزه نیروگاهی متمرکز شود.

عضو هیات مدیره شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با بیان اینکه برق پاشنه آشیل تولید در سال‌های پیش رو خواهد بود، گفت: گلوگاه بعدی پس از آب در کشور، برق است؛ بنابراین جهش تولید نیاز به زیرساخت مهمی همچون برق دارد که این یک فرصت برای ما به شمار می‌رود؛ پس باید از کمبود نیروگاهی حداکثر بهره‎‌برداری کرد و خود را به بزرگترین هلدینگ نیروگاهی کشور تبدیل کنیم که این امیدواری به شرکت نیروگاهی تابان هور وجود دارد تا به این رتبه برسیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تامین مالی هم از منظر سودآوری برای شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سهامداران عمده و خرد آن در اولویت قرار دارد و هم از منظر تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای و سودآور این مجموعه که به رسالت سرمایه‌گذاری آن گره خورده است، حائز اهمیت به شمار می‌رود، تصریح کرد: فرصت خوبی پیش روی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید وجود دارد که از فرصت تحریم که البته فشارهایی را به مردم و معیشت آنها وارد کرده است، استفاده کرده و بخشی از ظرفیت های تولیدی خود را بالا بریم.

مسیر جهش تولید از سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌گذرد

وی افزود: جهش تولید یک مسیر بیشتر ندارد و آن سرمایه‌گذاری جدید است که این باید به یک گفتمان جدید در کشور تولید شود؛ این در حالی است که روند تشکیل سرمایه ثابت ظرف سال‌های گذشته به شدت با مشکل مواجه شده و حتی ظرفیت‌های فعلی تولید نیز نیاز به نوسازی و بازسازی دارند؛ اما از سرمایه‌گذاری های جدید نیز نباید غافل شد.

مدرس خیابانی گفت: چیزی بالاتر از معضل بیکاری کشور را اذیت نمی کند و اگر حاکمیت به دنبال معیشت و رفاه مردم است باید به موضوع اشتغال توجه جدی نماید که مسیر آن هم از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید می‌گذرد. پس ما انتظار داریم که برنامه‌های عملیاتی از سوی شرکتهای زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه گذاری امید منطبق بر شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ارایه شده و با قدرت پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *