گام‌های جدید صادراتی آسیاناما

گام‌های جدید صادراتی آسیاناما

امید حمیدخانی؛ مدیر توسعه بازار شرکت مخازن گاز طبیعی آسیاناما درمصاحبه ای با روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، گفت: صادرات، همواره از برنامه‌‌های مهم در توسعه فعالیت‌های شرکت آسیاناما بوده است‌.  برای مثال کشورهای حوزه CIS بویژه در چند سال اخیر از مقاصد صادراتی محصولات آسیاناما می‌باشند. البته آنچه به این کشورها صادر می‌گردد اصطلاحاً کاپ نامیده می‌شود که در واقع یک قطعه نیم‌ساخته است و از ورق‌های فولاد آلیاژی ساخت داخل تولید می‌شود. به عبارت دیگر این محصولات صرفاً برای مشتریانی تولید و تأمین می‌شود که خود تولیدکننده مخازن بدون درز هستند و خط تولید این‌گونه از مخازن را در اختیار دارند.

بنابراین طبیعتاً تعداد مشتریان بالقوه برای چنین محصولی در سطح دنیا زیاد نیست و از این حیث فعالیت‌های صادراتی صورت گرفته، قدم مهمی در توسعه بازار شرکت آسیاناما بشمار می‌رود.
همچنین در کنار صادرات بیش از ۳۳ هزار قطعه کاپ در سایزهای مختلف به ارزش بیش از ۳ میلیون یورو، شرکت آسیاناما در تلاش است تا ضمن تداوم و توسعه صادرات کاپ، مقدمات لازم برای صادرات محصول نهایی را نیز فراهم آورد. به همین دلیل فرآیند اخذ تاییدیه‌های لازم، طبق استانداردهای بین‌المللی در حال انجام است تا علاوه بر محصول نیم‌ساخته، صادرات محصول نهایی نیز آغاز گردد. هم‌اکنون مذاکرات متعدد و همچنین ارسال نمونه‌ی محصول جهت صادرات مخازن در جریان است. در عین حال باید توجه داشت که امکان حضور در برخی بازارها به دلیل موقعیت جغرافیایی و هزینه‌های حمل، به لحاظ قیمتی و مزیت رقابتی فراهم نخواهد بود. همچنین با توجه به اینکه محصول نهایی در زمره مخازن تحت فشار قرار می‌گیرد، صادرات آن از حیث فنی و ایمنی از حساسیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه محصولات تولیدی آسیاناما از سطح تکنولوژی و کیفیت بالایی برخوردار است و بزودی گواهینامه‌های مربوط به استانداردهای بین المللی و اروپایی از شرکت‌های بازرسی خارجی اخذ خواهد شد. البته با توجه به شرایط قیمت مواد اولیه فولادی در ایران و جهان، هم‌اکنون از نظر صادرات موانعی پیش رو داریم که در تدارک رفع آنها هستیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *