صالح‌آبادی: پیشنهادهای اعضای کمیته‌های حسابرسی را بررسی و اجرا می‌کنیم

صالح‌آبادی: پیشنهادهای اعضای کمیته‌های حسابرسی را بررسی و اجرا می‌کنیم

گردهمایی اعضای کمیته‌های حسابرسی شرکت‌های زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گردهمایی اعضای کمیته‌های حسابرسی شرکت‌های زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور علی صالح‌آبادی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره، وحید خاشعی، عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری، امور شرکت‌ها و مجامع و برخی از اعضای کمیته حسابرسی شرکت برگزار شد.

صالح‌آبادی پس از استماع دیدگاه‌های اعضای کمیته‌های حسابرسی در خصوص مسائل مختلف مرتبط با وظایف این کمیته‌ها گفت: من به نقش کمیته‌های حسابرسی اعتقاد دارم و حضور این کمیته‌ها در شرکت‌ها نیز از زمان حضورم در سازمان بورس آغاز شد. وی ادامه داد: سلامت شرکت‌ها موضوع مهمی است که بخش عمده آن از طریق استقرار اصول حاکمیت شرکتی محقق می‌شود. در این زمینه باید امکانات لازم برای فعالیت بهینه کمیته‌های حسابرسی مهیا شود.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید تاکید کرد: تدوین و نظارت بر فرایندها نقش مهمی در تحقق اهداف این کمیته‌ها دارد. کمیته‌های حسابرسی باید برنامه مصوب سالانه داشته باشند و نظارت کاملی را بر واحدهای حسابرسی داخلی اعمال کنند. وی ادامه داد: انتظار ما از اعضای کمیته‌های حسابرسی این است که اثربخشی اقدامات واحدهای حسابرسی داخلی را بسنجند و نقاط ضعف و قوت را در نشست‌های خود بررسی کنند. در این زمینه مناسب است اعضای کمیته‌ها هر سه ماه یک بار جلسه‌ای با هیات مدیره شرکت متبوع داشته باشند و خروجی اقدامات خود را گزارش کنند.

صالح‌آبادی تصریح کرد: همه ما نیاز به آموزش داریم؛ یادگیری فرایندی نیست که در جایی به پایان برسد. از این رو، بخشی از پیشنهادهای شما درباره توسعه آموزش مدنظر قرار گرفته و امور مجامع شرکت با همراهی مدیریت حسابرسی در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند. وی گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در جهان و ایران با ریسک‌هایی مواجه هستند که معمولا مورد توجه دقیق قرار نمی‌گیرند. از این رو، کمیته ریسک در شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید ایجاد شده است و این موضوع به تدریج به شرکت‌های زیرمجموعه نیز تسری خواهد یافت. صالح‌آبادی ابراز داشت به دلیل نوپا بودن این کمیته‌ها انتظار می‌رود اعضای کمیته حسابرسی در این زمینه مساعدت کنند تا شرایط بهتری برای ایفای وظایفشان ایجاد شود. وی تاکید کرد پیشنهادهای مطرح شده از سوی حضار بررسی شده و مواردی که درباره آن اتفاق نظر وجود دارد، اجرا خواهد شد.

وحید خاشعی عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری، امور شرکت‌ها و مجامع در این گردهمایی عنوان کرد: استاندارهای حسابرسی بسیار مهم هستند که باید الگوی اقدام اعضای کمیته‌های حسابرسی باشد. وی ادامه داد: هم‌افزایی و تقویت کمیته‌های حسابرسی با تبادل نظر میان آنها محقق می‌شود. از این رو، پیشنهاد می‌شود مسیری برای تبادل دیدگاه‌ها ایجاد شود. وی ابراز داشت: در مواردی که نیاز است کارکنان واحد حسابرسی داخلی آموزش بیشتری دریافت کنند، این موضوع حتما پیگیری شود. همین طور آموزش برای سایر سطوح نیز دارای اهمیت است که در صورت بررسی و پیشنهاد از سوی این کمیته‌ها بر اساس شرایط هر شرکت قابل اجراست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *