صالح آبادی عنوان کرد: کنترل‌های داخلی در شرکت‌های زیرمجموعه ایجاد و تقویت شود

صالح آبادی عنوان کرد: کنترل‌های داخلی در شرکت‌های زیرمجموعه ایجاد و تقویت شود

پنجمین گردهمایی مدیران حسابرسی داخلی شرکت‌های زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، علی صالح‌آبادی، مدیر عامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، در این گردهمایی گفت: ایجاد کنترل‌های داخلی و استقرار کامل واحدهای مربوط در شرکت‌ها امری ضروری است. وی با اشاره به راه‌اندازی واحد حسابرسی داخلی افزود: اهمیت حسابرسی داخلی از مدت‌ها پیش درک شده است. از این رو، در زمانی که تصدی سازمان بورس و اوراق بهادار را داشتم، به شرکت‌های بازار سرمایه ابلاغ کردیم که واحدهای مربوط را راه‌اندازی کرده و گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

وی ادامه داد: ایجاد و تقویت کنترل‌های داخلی دارای اهمیت زیادی است. در صورتی که فرایندها و استانداردهای حاکم بر آنها در شرکتها مشخص شوند، رسیدگی‌های بعدی راحت‌تر خواهد بود. بنابراین، انتظار داریم در شرکت‌های زیرمجموعه، اهتمام مناسبی برای تدوین کنترل‌های داخلی صورت گیرد؛‌ ضمن آنکه رسیدگی‌های مربوط در قالب چارچوب‌های حسابرسی نیز استمرار یابد.

صالح‌آبادی با اشاره به ضرورت مستمر یادگیری در این حوزه عنوان کرد: همه ما نیاز داریم نسبت به آخرین تحولات، روش‌ها، استانداردها و اثرگذاری آنها در کیفیت اداره شرکت به روز شویم. این موضوع ضرورت دوره‌های بازآموزی را گوشزد می‌کند.  لازم است اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌ها از اصول حاکمیت شرکتی و کاربردهای آن مطلع شوند و در صورت اطلاع، نسبت به آخرین وضعیت به روز شوند. حسابرسی داخلی نه تنها برای سهامدار عمده بلکه برای این اشخاص خصوصا اعضای غیرموظف هیات مدیره راهگشاست و برگزاری چنین دوره‌هایی به نوبه خود موجب همکاری بیشتر افراد با واحد حسابرسی داخلی خواهد شد. وی ادامه داد: آموزش برای کارکنان حسابرسی داخلی نیز ضروری است تا سطح دانش خود را متناسب با تغییرات در استانداردها و روش‌ها تقویت کرده و از تجربیات همدیگر نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید تصریح کرد: مجموع فعالیت‌های ناظر بر اصول حاکمیت شرکتی باید بر اساس چارچوب و ضوابط مدون صورت گیرد تا مانع چالاکی شرکت‌ها نشود. حسابرسان داخلی باید گزارش‌های خود را به موقع و به صورت منظم ارسال کنند و ارتباطات خود را تقویت کنند تا در صورت وجود مشکلات احتمالی، بتوانند راه‌حل‌های مناسبی را ارائه دهند.

وی افزود: کمیته ریسک در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود با هماهنگی واحد مربوط، این اقدام به تدریج در شرکت‌های زیرمجموعه نیز ادامه یابد.

پنجمین گردهمایی مدیران حسابرسی داخلی شرکت‌های زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، امروز با حضور مدیران حسابرسی داخلی شرکت‌های مزبور و با هدف هماهنگی و همکاری بیشتر برای اجرای مقررات مربوط به این حوزه، برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *