ورود ۶ شرکت زیرمجموعه امید به بورس/ دارایی‌های بزرگترین هلدینگ بازار سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

ورود ۶ شرکت زیرمجموعه امید به بورس/ دارایی‌های بزرگترین هلدینگ بازار سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با بیان اینکه ارزش بازار این گروه 142 هزار میلیارد تومان است، گفت: ارزش افزوده شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید 133 هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ ضمن اینکه شش شرکت امید نیز به زودی وارد بورس خواهند شد که بر اساس آن 20 هزار میلیارد تومان به دارایی های امید اضافه خواهد شد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل این هلدینگ بزرگ معدنی کشور در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 برگزار شد، با تاکید بر اینکه تقویت تولید داخلی با تاکید بر سودآوری، یکی از راهبردهای محوری امید است، گفت: ارزش پرتفوی امید در جایگاه هلدینگ‌های چندرشته‌ای اول است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در مجمع فوق‌العاده این شرکت که در اسفندماه 99 برگزار شد، گفت: پس از هفت سال پیگیری مداوم، بانک سپه با افزایش سرمایه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از 3 هزار میلیارد به 10 هزار میلیارد تومان موافقت نمود که بر این اساس گام بعدی این است که بتوان با کسب نظر موافق از سهامدار عمده یعنی بانک سپه، سرمایه این هلدینگ بزرگ چندرشته ای را تا سقف 20 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، اگرچه بازدهی شاخص بورس در سال 99 معادل 181 درصد بوده نماد وامید در بورس توانسته بازدهی 383 درصدی را به ثبت برساند که این نشانگر دارایی‌های ارزشمندی است که امید ظرف سالهای گذشته در سرمایه‌گذاری در رشته‌های راهبردی و سودآور کسب کرده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه شرکت امید در حال حاضر با یک نگاه تشویقی به افزایش سرمایه شرکتهای تابعه خود پایبند است، گفت: تمامی شرکتهای امید افزایش سرمایه داده اند که از این محل در سالهای آینده به لحاظ پروژه های سودآوری که طراحی و اجرا خواهد گردید، سودآوری برای سهامداران حقیقی و حقوقی بسیار چشمگیر خواهد بود.

مدرس خیابانی گفت: میزان ارزش کل بورس حدود 64 هزار میلیارد تومان رسیده که امید در این میان بیش از سه برابر ارزش دارد؛ به نحوی که امید بزرگترین هلدینگ از منظر ارزش بازار است؛ ضمن اینکه از نظر ارزش روز پرتفوی، امید نفر اول و سپس شستا، توسعه معادن و فلزات، غدیر، صندوق بازنشستگی کشوری و گروه توسعه ملی قرار می گیرند؛ پس طبیعی است که امید با یک جایگاه ممتاز در میان هلدینگ های چندرشته‌ای پیشرو است.

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید گفت: بازدهی سرمایه گذاری در امید در مقایسه با سایر بازارهای موازی به نحوی است که شاخص گروه مدیریت سرمایه گذاری امید 383 درصد است؛ در حالیکه بازدهی دلار 68 درصد، بازدهی سکه 109 درصد، بازدهی مسکن 98 درصد و بازدهی بورس 181 درصد به ثبت رسیده است.

مدرس خیابانی گفت: سرمایه گذاری بلندمدت در امید از سرمایه گذاری پرریسک بازارهای موازی مثل دلار و مسکن بسیار سودآورتر است؛ ضمن اینکه سود عملیاتی امید نیز بیش از 2.5 برابر شده و حتی برای سرمایه گذاری های انجام شده، زمین، ملک و دارایی نفروخته‌ایم.

وی افزود: ارزش افزوده مجموعه گروه مدیریت سرمایه گذاری امید 133 هزار میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه ارزش بازار گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بر اساس قیمت دفتری شرکتهای غیربورسی است و با عرضه آنها در بورس و ارزشگذاری بر اساس قیمت روز بازار 20 هزار میلیارد تومان به مجموعه ارزش دارایی های شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید اضافه خواهد شد.

مدیرعامل بزرگترین هلدینگ معدنی کشور افزود: سال گذشته هدفگذاری امید این بود که شش شرکت غیربورسی خود را وارد بورس نماید، اما اکنون یکی از شرکتها مراحل پذیرش نهایی در فرابورس را سپری می کند و ورود شرکت پتروامید آسیا به عنوان بزرگترین مخزن دار نفت بخش خصوصی در مراحل انتهایی به سر می‌برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *