چهارمین کتاب آکادمی مالی با عنوان بودجه بندی در شرکت ها، منتشر شد
شرکت ها برای دستیابی به سود پایدار و خلق مزیت رقابتی، نیازمند تدوین برنامه های استراتژیک هستند. از طرف دیگر، بودجه بندی بخش جدایی ناپذیر از فرآیند برنامه ریزی بوده و مهمترین ابزار برنامه ریزی شرکت ها از بُعد مالی، تدوین بودجه است.
تدوین بودجه به طور سنتی و بدون توجه به تغییرات محیطی و برنامه استراتژیک شرکت، دیگر کارایی لازم را ندارد. در مقابل، شرکت هایی که توانسته اند با موفقیت فرآیند برنامه ریزی استراتژیک را با فرآیند تنظیم بودجه تلفیق کنند، قادرند خود را سریعتر با تغییرات محیطی از قبیل تغییرات اقتصادی و تغییرات مربوط به نیازمندی های مشتریان هماهنگ کرده و اهداف عملیاتی و استراتژیک شرکت را تحقق بخشند.
کتابچه آموزشی تحت عنوان «بودجه بندی در شرکت ها» به این منظور تهیه شده که زمینه های لازم را برای تنظیم بودجه عملیاتی و مالی بر مبنای اهداف و برنامه استراتژیک شرکت های گروه امید به وجود آورد.