در بازدید از شرکت‌های فولادی عنوان شد: ضرورت تجدید ساختار مالی شرکت‌های فولادی

در بازدید از شرکت‌های فولادی عنوان شد: ضرورت تجدید ساختار مالی شرکت‌های فولادی

مدیران ارشد بانک سپه و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از دو شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و گهرزمین و شرکت‌های تابعه آنها بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، در این بازدید آیت‌الله ابراهیمی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه گفت: بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات مالی، مشخص است مدیران این مجموعه یکدل هستند و نگاه به آینده دارند. توسعه‌های کمی و کیفی مختلفی توسط شرکت‌ها پیش‌بینی شده و برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته نشان از تعهد و دلسوزی کارکنان در قبال مردم و نظام است. وی با تاکید بر ارزشمندی فعالیت‌های دانش‌بنیان افزود: همکاری با دانشگاه‌ها و توسعه اقدامات در این حوزه اهمیت زیادی دارد.

 

ابراهیمی مدیران و کارکنان این شرکت‌ها را فرماندهان و رزمندگان اقتصادی دانست و افزود: موضوع انضباط مالی و توسعه نظامات لازم برای آن امر مهمی است که به تحقق سودآوری شرکت‌ها کمک می‌کند. همه می‌دانیم بانک از محل سپرده‌های مردم اقدام به سرمایه گذاری می‌کند؛ از این رو تمرکز بر پروژه‌های اصلی و پرهیز از طرح‌های غیرضروری مهم است.

 

در ادامه مصطفی پرتوافکنان، عضو هیات مدیره بانک سپه ابراز داشت: حفظ نقدینگی و مدیریت آن ارزش بالایی دارد. از این جهت، شرکت‌ها باید نحوه مصرف منابع نقدینگی را مدنظر قرار داده و پروژه‌هایی را که با فعالیت اصلی شرکت مرتبط است و یا بازگشت سرمایه آن ها سریع‌تر است در اولویت قرار دهند.

 

سید مصطفی سیدهاشمی، رئیس هیات مدیره گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز عنوان کرد: هر کشوری سه سرمایه مهم دارد که شامل دارایی‌ها، سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی است. کسانی که کار اجرایی کرده‌اند می‌دانند که دستیابی به سودآوری نیازمند برنامه‌ریزی، اجرای قوی، نظارت و سایر عناصر کلیدی موفقیت است. در حال حاضر، اقدامات صورت گرفته وضعیت خوبی را در این شرکت‌ها نمایش می‌دهد که لازم است مدیران و کارکنان شرکت‌ها با توجه به نظرات سهامداران نسبت به تقویت آنها اقدام کنند.

 

در پایان، ابوذر سروش، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، ضمن تشکر از حضور مدیران ارشد بانک سپه و میزبانی شرکت‌های فولادی عنوان کرد: مطالعات نشان داده رشد نقدینگی از جمله مهم‌ترین عوامل رشد تورم بوده است. بر این اساس، بانک مرکزی در قالب برنامه هفتم توسعه و سایر برنامه‌های خود، اقداماتی را تدارک دیده که در نتیجه آنها نرخ رشد نقدینگی روند کاهشی به خود گرفته و این به معنای لزوم اولویت‌بندی تامین منابع مالی در شرکت‌هاست. وی ادامه داد: همان طور که در سخنان آقایان ابراهیمی و پرتوافکنان نیز مطرح شد، لازم است ساختار مالی شرکت‌ها اصلاح شود و در این اصلاح برنامه‌های توسعه بر اساس منابع مالی در دسترس اولویت‌بندی شوند.

 

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید افزود: به منظور تامین منابع مالی لازم برای طرح‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. مقام معظم رهبری امسال را با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند. همه شرکت‌ها باید برنامه مشخصی در این زمینه داشته باشند و یکی از اقدامات قابل انجام این است که مشارکت مردم در سهامداری شرکت‌ها بیشتر از قبل شود. وی ادامه داد: در این زمینه، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم سهامدار عمده راه حل مناسبی است.

 

سروش ابراز داشت: بهبود زنجیره ارزش شرکت‌ها موضوع بعدی است. در حال حاضر اکثر شرکت‌ها مایلند در بخش‌های مختلف زنجیره حضور داشته باشند که با توجه به مسائل مالی و اقتصادی، این روش تامین کننده منافع سهامداران نیست. از این رو، بهبود زنجیره موضوع با اهمیتی است. همچنین دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها مزایای زیادی دارد و برای بهره‌برداری از آن مزایا باید از امروز فعالیت در این عرصه را توسعه داد تا چند سال دیگر شرکتهای گل‌گهر، گهرزمین، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و سایر مجموعه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند. وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات قابل توجه توسعه و تقویت سرمایه انسانی است. در این زمینه کارکنان باید از آموزش‌‌های لازم بهره‌مند شده و مهارت‌های روزافزونی کسب کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *