در آستانه عرضه اولیه صورت گرفت/ بازدید صالح آبادی از آسیاناما

در آستانه عرضه اولیه صورت گرفت/ بازدید صالح آبادی از آسیاناما

در حالی که شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما در حال گذراندن مراحل پایانی عرضه اولیه خود در فرابورس است، علی صالح‌آبادی مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از خط تولید این شرکت بازدید کرد و با مدیران مربوط به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، حسام خوش‌بین فر، مدیرعامل آسیاناما در این بازدید عنوان کرد: شرکت آسیاناما دارای مزیت انحصاری تولید مخزن تحت فشار از ورق نورد شده است. در این روش، مخزن به شیوه کشش عمیق توسط پرس‌های هیدرولیکی به صورت یکپارچه به کاپ تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: امتیاز مهم دیگر این است که آسیاناما برای نخستین بار موفق شده مخازن هیدروژن را در کشور تولید کند. وی افزود: این شرکت از نظر نوع محصول و اندازه آنها دارای تنوع بالایی است؛ به نحوی که مخازن صنعتی نیتروژن، اکسیژن، آرگون، هیدروژن و غیره را در اندازه و قطرهای متنوع و بر اساس نیاز مشتریان تولید می‌کند. وی ادامه داد: فروش سالیانه شرکت، روند افزایشی دارد. در سال 1400 میزان فروش 215 میلیارد تومان بوده که در سال 1401 به 332 میلیارد تومان رسیده است. پیش‌بینی شرکت این است که فروش سال 1402 معادل 600 میلیارد تومان بشود.

به گفته خوش‌بین‌فر، بسیاری از محصولات این شرکت توسط مشتریان پیش خرید می شود و این امر موجب شده تا سرانه تولید ساعتی از 7 مخزن در بهمن 1401 به 16 مخزن در اردیبهشت 1402 افزایش یابد. مدیرعامل آسیاناما در خصوص سودآوری این شرکت گفت: سود خالص شرکت در سال مالی گذشته 120 میلیارد تومان بوده که انتظار داریم این رقم در سال جاری به 200 میلیارد تومان افزایش یابد. میزان باقی مانده مخازن در انبار یکی از شاخص هایی است که نشان می‌دهد این شرکت روند خوبی را برای فروش و توسعه در پیش گرفته است.

در پایان آذر 1401 تعداد 41 هزار مخزن در انبار شرکت باقی مانده بود که این رقم در پایان اردیبهشت سال جاری به 14 هزار مخزن کاهش یافته است. بعلاوه کاپ‌ها و مخازن 75 لیتری که دو سال در انبار شرکت باقی مانده بود، به صورت کامل به فروش رفته است. خوش‌بین فر در پایان گفت: ما موفق شده‌ایم رکورد فروش خود را در پنج ماه نخست سال مالی نسبت به پارسال بشکنیم و تقریباً 200 درصد افزایش داشته باشیم. امیدواریم عرضه اولیه این شرکت بتواند کمک قابل توجهی برای توسعه این شرکت باشد.

در جریان این رویداد، علی صالح‌آبادی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سخنان خود را با خبر خوشی برای کارگران شرکت آغاز کرد. وی گفت: من در همه جایگاه‌هایی که بوده‌ام به موضوع سرمایه انسانی توجه ویژه داشته‌ام؛ زیرا سرمایه اصلی همه شرکت‌ها نیروهای ماهر و متعهد است. این خبر خوش را به کارگران پرتلاش این شرکت می‌دهم که در قالب ضوابط فرابورس، بخشی از سهام شرکت به عنوان سهام ترجیحی در اختیار کارکنان قرار خواهد گرفت تا عزیزانی که در این مجموعه تلاش می‌کنند، خود نیز مالک بخشی از شرکت باشند. وی افزود: آسیاناما به دلیل تنوع محصول و فناوری خاصی که در اختیار دارد، مورد توجه مشتریان است و ما نیز به عنوان سهامدار عمده در کنار شرکت هستیم و هر کاری که به این منظور نیاز باشد را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *