سرمایه امید به ١٠ هزار میلیارد تومان می رسد

سرمایه امید به ١٠ هزار میلیارد تومان می رسد
معاون امور مالی و اداری شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید از پیگیری برای افزایش سرمایه امید از ٣٠٠٠ به ١٠٠٠٠ میلیارد تومان خبر داد و گفت: به زودی با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مجمع فوق‌العاده امید به منظور تصویب افزایش سرمایه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، محمد اسدی، معاون امور مالی و اداری گفت: شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بزرگترین هلدینگ معدنی کشور بوده؛ این در حالی است که این شرکت از بدو تأسیس تاکنون، اقدامات بزرگی را در سطح ملی انجام داده و به دنبال تکمیل زنجیره تولیدات خود است.

وی افزود: حوزه فعالیت شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در چند حوزه استراتژیک و مهم کشور از جمله معدن متمرکز شده که حدوداً 40 درصد سهام شرکت‌های معدنی بزرگ کشور همچون گل‌گهر، چادرملو و سنگ‌آهن گهرزمین را در اختیار دارد؛ ضمن اینکه به واسطه سهامداری در شرکت‌های پتروامید آسیا و مدیریت انرژی امید تابان هور در حوزه انرژی و برق وارد شده و هم اکنون پروژه‌های بزرگی همچون ساخت مخازن استراتژیک ذخیره­سازی نفت خام در بندر جاسک و احداث نیروگاه­های برق را در حال اجرا دارد.

به گفته اسدی، شرکت امید با تولیدات خود در حوزه­های سنگ آهن و سیمان نقش اساسی در تولید فولاد کشور و اجرای پروژه­های بزرگ ملی دارد؛ ضمن اینکه با در اختیار داشتن شرکت آسیاناما، به عنوان بزرگترین تولیدکننده مخازن سی.ان.جی در کشور و شرکت کویرتایر، بخش مهمی از نیاز خودروسازان را تأمین می­نماید. ضمن آن­که شرکت کویرتایر، برنامه ایجاد خط تولید لاستیک­های ماشین آلات معدنی و راهسازی (TBR – OTR) را در دستور کار دارد.

معاون امور مالی و اداری شرکت افزود: شرکت امید در حال حاضر بحث افزایش سرمایه خود از سه به ده هزار میلیارد تومان را در دستور کار داشته که در آینده نزدیک با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مجمع افزایش سرمایه خود را برگزار می­‌کند.

معاون امور مالی و اداری شرکت بر این باور است که این شرکت متعلق به همه ایران است و با ورود به طرح‌های توسعه‌ای و استراتژیک، تلاش دارد تا در آبادانی ایران اسلامی نقش بسزایی داشته­ باشد.

اسدی ادامه داد: با موافقت مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت امید، شرکت­های زیرمجموعه این هلدینگ نیز با اخذ مجوز افزایش سرمایه و طی تشریفات قانونی، به دنبال اجرای سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و سودآوری هستند که می‌تواند در آینده عایدات خوبی را برای سهامداران تأمین نماید.

وی به سود خالص 2400 میلیارد تومانی شرکت امید در سال 1398 اشاره کرد و گفت: برای سال مالی منتهی به 30 دی­ماه 1399 نیز سودی بالغ بر 7000 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

اسدی در ادامه به برگزاری مجامع عادی سالیانه شرکت‌های زیرمجموعه گروه امید اشاره کرد و گفت: مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت­ها طبق جدول زمان­بندی اعلام شده در حال برگزاری است.

وی در ادامه به برنامه‌های شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در حوزه آموزش نیروی انسانی اشاره و تأکید کرد: آموزش نیروی انسانی اتفاق خوبی است که در شرکت امید محقق شده و هم اکنون این شرکت با برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد، در صدد توسعه ظرفیت‌های خود است.

اسدی گفت: شرکت امید به نظم و انضباط مالی به شدت تأکید و اعتقاد داشته و دستورالعمل حاکمیت شرکتی بورس اوراق بهادار را به صورت کامل اجرایی می‌نماید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *