صالح آبادی بازدید از زیرمجموعه‌های امید را آغاز کرد

صالح آبادی بازدید از زیرمجموعه‌های امید را آغاز کرد

علی صالح‌آبادی، در نخستین بازدید خود پس از تصدی مدیرعاملی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، از سیمان هرمزگان دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، مدیرعامل هلدینگ چند رشته‌ای امید، در آغاز بازدیدهای خود از شرکت‌های تحت مدیریت این هلدینگ، از سیمان هرمزگان دیدن کرد. در این دیدار مدیرعامل و مدیران ارشد و میانی شرکت سیمان هرمزگان پس از معرفی مجموعه خود، اقدام به ارائه گزارش کردند.

افزایش 200 درصدی سود خالص

در این بازدید، آقابیگی، مدیرعامل سیمان هرمزگان به تشریح اقدامات و دستاوردهای مهم این شرکت پرداخت. به گفته آقابیگی، سود خالص شرکت در 5 ماهه آغازین سال مالی (آذر 1401 تا پایان فروردین 1402) 199 درصد افزایش داشته و از 1118 میلیارد ریال به 3343 هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی این شرکت به ترتیب شاهد رشد 73  و 510 درصدی است. آقا بیگی ادامه داد: سود عملیاتی این شرکت نیز 179 درصد افزوده شده است.

 سود 50 درصدی سهم

آقابیگی در خصوص سود سهم عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته در اصلاح فرایندها و تولید سیمان هرمزگان موجب شده است تا سود هر سهم در سال 1401 نسبت به سال قبل، 50 درصد افزایش باشد. وی افزود: در حالی که بازدهی تولید کلینکر در صنعت 89 درصد است، سیمان هرمزگان موفق به کسب بازدهی 117 درصدی نسبت به ظرفیت اسمی خود شده است. این در حالی است که بازدهی تولید سیمان در صنعت 73 درصد و در سیمان هرمزگان 91 درصد است. مدیرعامل سیمان هرمزگان در خصوص میزان فروش ابراز داشت: از نظر میزان فروش در سال 1401 با رشد 5 درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده‌ایم اما از منظر مبلغ فروش 79 درصد افزایش داشته‌ایم.

برنامه راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل

در این دیدار اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت سیمان هرمزگان، با اشاره به اصلاح ساختار، راه‌اندازی سامانه‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف و اقدامات متنوعی که در خصوص تامین تجهیزات صورت گرفته است، عنوان کردند یکی از مهم‌ترین مشکلات در زنجیره تولید و عرضه سیمان هرمزگان کمبود ناوگان حمل و نقل است که در این خصوص هیات مدیره شرکت راه‌اندازی ناوگان اختصاصی را به تصویب رسانده است.

شرکت فعال و سودآور

صالح‌آبادی، مدیرعامل مدیریت سرمایه‌گذاری امید پس از بازدید و دریافت گزارش عملکرد و اقدامات این شرکت، ابراز داشت: سیمان هرمزگان وضعیت بسیار مناسبی دارد و دارای سودآوری خوبی است. وی ادامه داد: تداوم تولید و فروش شرکت و همچنین راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل از موارد مهمی است که باید با جدیت دنبال شود. وی افزود: سامانه‌های مدیریتی و نظارتی در چنین شرکت‌هایی ضروری است که خوشبختانه اقدام لازم برای راه‌اندازی و توسعه آنها انجام شده است. موضوع دیگر، مدیریت برنامه‌های فروش است که در صورت دقت در این بخش می‌توان انتظار داشت سیمان هرمزگان رکوردهای سابق را در این زمینه بشکند. مدیرعامل مدیریت سرمایه‌گذاری امید افزود: یکی از محورهای مهم در شرکت‌ها، نیروی انسانی است. نیروی انسانی نقش بسیار مهمی را در ارتقاء کمی و کیفی و اجرای قوی برنامه‌ها برعهده دارد. از این رو، لازم است در کنار برنامه‌های مالی، به نیازهای دیگر در این حوزه نیز توجه شود. صالح‌آبادی با اشاره به رعایت اصول حاکمیت شرکتی در سیمان هرمزگان، خواهان تداوم توجه به آن در این شرکت شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *