عبور تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ از مرز ۴۶ میلیون تن

عبور تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ از مرز ۴۶ میلیون تن

از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سالی که گذشت، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن بالغ بر ۴۶ میلیون تن کنسانتره آهن تولید داشته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، شش درصد رشد یافته است. این در حالی است که طی مدت مذکور و مقایسه آن با مدت مشابه سال پیش از آن، تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی شرکت‌های بزرگ، ۵۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده این ماده معدنی طی ۱۱ ماهه سال گذشته (۱۳۹۹)، ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۴۲ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کرده‌اند. با توجه به اینکه در مجموع ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸، ۴۳ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۱۲ تن تولید صورت گرفته بود، میزان تولید حدودا شش درصد افزایش پیدا کرده است.

از این میزان تولید، به ترتیب شرکت‌های گل گهر ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۵۶ تن، چادرملو ۱۰ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۴۱ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پنج میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۸۱ تن، گهر زمین چهار میلیون و ۹۰ هزار و ۸۲۷ تن، سنگ آهن مرکزی سه میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۸۹ تن، توسعه فراگیر سناباد دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۴۴ تن، اپال پارسیان سنگان دو میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۶۹ تن، صبانور یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۳ تن، جلال آباد ۳۶۲ هزار و ۸۴۳ تن و صنایع معدنی فولاد سنگان ۲۱۴ هزار و ۶۴۹ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌اند.

کاهش ۷ درصدی ارسال کنسانتره توسط شرکت‌های بزرگ تولیدکننده

علیرغم افزایش تولید طی ۱۱ ماهه سالی که گذشت (۹۹)، این شرکت‌های بزرگ ۱۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۶ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال  ۱۳۹۸ که ۱۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۷۳ تن بوده است، هفت درصد کاهش یافته است.

البته در یک ماهه بهمن ماه  ۱۳۹۹، میزان ارسال کنسانتره حدود یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۵۴۸ تن بوده است که نسبت به میزان ارسال در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، (یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۳۸ تن)، بیانگر افزایش قریب به دو درصدی است.

همچنین شایان ذکر است که آمار نشان می‌دهد، میزان مجموع تولید کنسانتره سنگ آهن طی ۱۱ ماهه نسبت به آمار مجموع ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹، رشد خوبی داشته است. ضمن اینکه طبق آمار طی یک ماهه بهمن  ۱۳۹۹نسبت به بهمن  ۱۳۹۸، تولیدکنندگان بزرگ کنسانتره سنگ‌آهن، هفت درصد افزایش تولید را رقم زده‌اند. میزان تولیدکنسانتره آهن در بهمن ۱۳۹۹، چهار میلیون و ۵۳۵ هزار و ۴۶۲ تن بوده و این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی، در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، چهار میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۶۳ تن بوده است.

کاهش ۵۲ درصدی سنگ آهن دانه‌بندی شده

همچنین بر اساس آمار، شرکت‌های بزرگ، طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹، ۸۸۱ هزار و ۲۷۱ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کرده‌اند که نسبت به رقم مدت مشابه سال  ۱۳۹۸ (یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۹۳ تن)، ۵۲ درصد کاهش نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *