مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده سرمایه‌گذاری امید برگزار شد

مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده سرمایه‌گذاری امید برگزار شد

مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، در مجمع عمومی عادی سالیانه، ابوذر سروش، مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید طی گزارشی به سهامداران گفت: این شرکت در حوزه کنسانتره و دانه‌بندی سنگ آهن 71 درصد، مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی نفت 25 درصد،‌ مخازن گازی 60 درصد، برق 1.5 درصد، خدمات تامین مالی نوین 12 درصد و سیمان 18 درصد سهم دارد. وی افزود: بر اساس این پرتفو و سهام سایر شرکت‌ها، سود عملیاتی تلفیقی 14 درصد و سود عملیاتی شرکت اصلی 21 درصد بوده است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک سال منتهی به 26 اردیبهشت 1403 دارای بازدهی 5.7- درصد بوده و شاخص شرکت‌های چند رشته‌ای نیز 1 درصد بازدهی داشته است؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاری امید دارای بازدهی کل 20 درصدی در این دوره است و در حال حاضر، این شرکت در رتبه اول شرکت‌های هم‌گروه از نظر ارزش روز پرتفو و در رتبه پنجم شرکت‌های بازار سرمایه قرار دارد.

 

مدیرعامل سرمایه‌گذاری امید با اشاره به ایفای وظایف این شرکت در قبال اصول حاکمیت شرکتی تصریح کرد: آیین‌نامه‌ها و ضوابط مختلفی توسط هیات مدیره سرمایه‌گذاری امید تصویب شده که همگی در راستای مدیریت بهتر پورتفوی شرکت است. وی در ادامه پروژه‌های شرکت‌های زیرمجموعه را برشمرد و در خصوص برنامه‌های آتی ابراز داشت: پیگیری افزایش سرمایه از مبلغ 96.979 میلیارد ریال به حداقل مبلغ 2.658.000 میلیارد ریال، انعقاد قراردادهای کنسرسیوم توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین به ارزش 1.2 میلیارد دلار و میدان نفتی توس، پیگیری سند راهبردی شرکت مدیریت انرژی تابان هور به ارزش 1.7 میلیارد دلار با تاکید بر انرژی‌های تجدیدپذیر، عرضه اولیه سهام شرکت پترو امید آسیا در بازار سرمایه و پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه در بازار سرمایه از جمله برنامه‌های آتی این شرکت است.

 

سروش در ادامه، بهره‌گیری از روش‌های نوین تامین مالی برای پروژه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر، راه‌اندازی نخستین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گروه سرمایه‌گذاری امید، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در حوزه‌های سنگ آهن و فولاد، صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های گروه و ساماندهی و نظارت واحد در خصوص کلیه قراردادها و پرونده‌های شرکت و شرکت‌های تابعه را جزو اهم برنامه‌های پیش روی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید معرفی کرد.

 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با بررسی و تصویب صورت‌های مالی و تصویب سایر بندها، با تقسیم سود 2130 ریالی به ازای هر سهم موافقت کرد. همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *