میزان سود خالص گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در ۶ ماهه ۱۴۰۱ معادل کل سال ۱۴۰۰ بوده است

میزان سود خالص گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در ۶ ماهه ۱۴۰۱ معادل کل سال ۱۴۰۰ بوده است

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در نشست و گردهمایی مدیران و اعضای هیأت مدیره هلدینگ امید:

میزان سود خالص گروه سرمایه گذاری امید در 6 ماهه 1401 معادل کل سال 1400 بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری امید، در نشست و گردهمایی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت های تابعه گروه مدیریت سرمایه­ گذاری امید که با حضور مدیرعامل بانک سپه برگزار شد، محمدعلی شیرازی به تشریح عملکرد گروه سرمایه­ گذاری امید پرداخت. شیرازی با بیان عملکرد مجموعه از منظر سود و زیان خاطرنشان کرد که میزان سود خالص گروه سرمایه­ گذاری امید در 6 ماهه سال 1401 معادل کل سال 1400 بوده است.

شیرازی با ذکر این مطلب که دستاوردهای این مجموعه، نتیجه تلاش و زحمات همه کسانی است که در این جمع به نمایندگی از هزاران نفر در شرکت‌ها و کارخانه‌ها مشغول فعالیت هستند خاطر نشان ساخت که در یک سال و نیم گذشته مجموعه امید به میزان 21 هزار میلیارد تومان در افزایش سرمایه شرکت های تابعه شرکت نموده که با بهره برداری از پروژه های مربوطه، سود سال های آینده مجموعه امید تضمین خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل سرمایه ­گذاری امید به لحاظ عملکرد سود و زیان، خاطر نشان ساخت که در 6  ماهه منتهی به 31/04/1401 مجموعه امید سود عملیاتی معادل 12 هزار و 800 میلیارد تومان داشته و سود خالص هم تقریباً به همین رقم حدود 13 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 53 درصد رشد در سود خالص داشتیم و تقریباً معادل کل سال 1400، سود شش ماهه بوده است.

شیرازی با تأکید بر کیفیت سود مجموعه گفت: در سال 1399، 14 درصد سود مجموعه امید، حاصل از خرید و فروش سهام و 79 درصد مربوط به سود تقسیمی شرکت های تابعه بوده است. این رقم در6 ماهه سال 1400، به 97 درصد رسید و امروز 99 درصد سود مجموعه امید مربوط به  DPS  شرکت­ های سرمایه ­پذیر می­ باشد. به لحاظ کیفیت سود هم رشد قابل توجهی در این مجموعه مشاهده می ­شود.

در ادامه شیرازی با برآورد سود مالی سال 1401 از رشد عملکرد 63  درصدی نسبت به سال مالی قبل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سود سال مالی 1401 بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به سال گذشته حدود 63 درصد سود داریم و نسبت به دو سال گذشته، تقریبا 3 برابر سود، محقق خواهد شد.

شیرازی با بیان عرضه اولیه شرکت­ های زیر مجموعه بیان داشت: در 18 ماه گذشته عرضه اولیه 4 شرکت فولاد سیرجان، حمل و نقل گهر ترابر، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود انجام شده، شرکت آسیاناما هم در فرابورس درج و بقیه شرکت ها را هم آماده کردیم که به ترتیب انشالله وارد بازار سرمایه شوند.

شیرازی با بیان تحول ساختاری عمیق در مجموعه خاطرنشان ساخت این اعتقاد در مجموعه شکل گرفته که بر مبنای شفافیت و برخورداری از مزایای سامانه­ ها می­ توان امور گروه سرمایه­ گذاری امید را با سامانه­ ها به سرانجام رساند، این سامانه دخالت­ های نیروی انسانی را نسبتاً کم می­کند و اشتباهات را به حداقل می­رساند و دقیق تر است و گزارش­های مفصل­تری ارائه می­دهد. ما در پی آن هستیم که در شرکت امید 5 سامانه داشته باشیم. سامانه بودجه امید (صبا)، سامانه مدیران و انتصابات امید (سما)، سامانه رصد املاک امید (سرا)، سامانه حقوقی امید (سحا)، سامانه نظارت و ارزیابی عملکرد امید (سنا) که به حمدلله دو سامانه اولی به بهره برداری رسیده اند. برای مثال در سامانه انتصاب کسی که می خواهد عضو هیأت مدیره و یا مدیرعامل شرکت بشود باید در سامانه، اطلاعاتش را بارگذاری کرده و بر اساس الگویی که برای این سیستم طراحی شده، ارزیابی شود و بر مبنای درخواست­های سیستم، در روند امتیاز دهی قرار گیرد. در این سامانه 70 درصد امتیازات متعلق به عملکرد، رزومه مدارک تحصیلی، سابقه کار و … است  و 30 درصد امتیازات در کمیته انتصابات احراز می گردد.

در ادامه مدیرعامل سرمایه­ گذاری امید با اشاره به الزام شرکت­ ها برای بهره­ گیری از ظرفیت­ های بورس کالا عنوان کرد: در چند سال اخیر بهره ­گیری از ظرفیت­ های بورس کالا توسط شرکت­ های بزرگ سرمایه­ پذیر به نحوی پایه ­گذاری شده که معاملات در بورس کالا انجام شود. در سال 1399 کل معاملات سه شرکت بزرگ فلزی 4 هزار و 300 میلیارد تومان بوده، در سال 1400 این رقم به  هزار و 700 میلیارد تومان رسیده و از ابتدای سال 1401 تا کنون بالغ بر 27 میلیارد تومان معاملات مجموعه­ های بزرگ معدنی در داخل بورس انجام گرفته است.

شیرازی با اشاره به پروژه­ های بزرگ در دست اقدام بیان کرد: به لحاظ پروژه­ هایی که در 18 ماه گذشته انجام شده، در شرکت سنگ آهن گهرزمین پروژه 2 میلیون تنی گندله شرکت به بهره برداری رسیده که حدود 200 نفر اشتغال­زایی مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم دارد، لازم به ذکر است که در این پروژه 2500 میلیارد تومان مبلغ سرمایه­ گذاری انجام شده است. کارخانه بریکت سرد آهن شرکت کاوند نهان زمین در حال بهره برداری است که حدود 200  نفر اشتغال زایی مستقیم دارد و 70 هزار تن تولید و 700 میلیارد تومان سرمایه­ گذاری در آن انجام شده است. همچنین شرکت تولید مس کاتد در قزاقستان در اواخر آبان انشالله افتتاح خواهد شد که مبلغ 630 میلیارد تومان در آن سرمایه­ گذاری انجام شده و تنها پروژه معدنی هست که در خارج کشور با موفقیت به بهره ­برداری رسیده است.

شیرازی با بیان سرمایه­ گذاری­ های صورت گرفته در مجموعه خاطرنشان ساخت در مجموع در حال حاضر سه شرکت اصلی معدنی حدود 39 هزار میلیارد تومان یا حدود 4 میلیارد دلار سرمایه­ گذاری در دست دارند که در سال 1400، حدود 8400 میلیارد آن صورت پذیرفته و در 6  ماهه اول 1400 حدود 5 هزار میلیارد تومان هزینه پروژه های جاری بوده است. در سال گذشته پروژه جاسک که تقریباً متوقف بود، از اسفند ماه سال گذشته فعال و ظرف 6 ماه پیشرفت آن از 40 درصد به 65 درصد رسید که انشالله در ماه آینده اولین دایک که مربوط به مخازن می­ شود، تحویل وزارت نفت خواهد شد. شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور نیز یک نیروگاه 546 مگاواتی در دست دارد که آغاز آن از اسفند ماه سال گذشته کلید خورد و حدود 7 هزار میلیارد تومان سرمایه­ گذاری نیاز دارد. نیروگاه جاسک هم 83 درصد پیشرفت دارد و انشالله بهمن 1401 بهره ­برداری خواهد شد. به همت شرکت کویرتایر پروژه 14 هزار تنی تولید تایرهای رادیال به زودی در اواخر آبان ماه 1401 به بهره ­برداری خواهد رسید و همزمان آغاز اجرایی پروژه تایرهای OTR و TBR به ظرفیت 50 هزار تن کلید خواهد خورد که این پروژه برای کشور بسیار ضروری است و ما تقریباً وارد کننده مطلق این لاستیک ها هستیم که در سال 1403 به بهره­ برداری خواهد رسید و 6 هزار میلیارد تومان نیز سرمایه­ گذاری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *