تقسیم سود ۷۰ درصدی کچاد در مجمع عمومی عادی سالیانه

تقسیم سود ۷۰ درصدی کچاد در مجمع عمومی عادی سالیانه

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه­ گذاری امید، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با حضور بیش از 84 درصد از سهامداران، روز شنبه  18 تیر ماه سال 1401، در محل سالن فرهنگی – ورزشی تلاش، برگزار شد.

در این جلسه پس از انتخاب آقای محمد ابراهیم راعی عزآبادی نماینده شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، بعنوان رئیس مجمع و ناظرین آقایان مرتضی شبانی نماینده شرکت  سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و محمد خزائی نماینده شرکت های سرمایه گذاری  سهام عدالت، خانم حسینی نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، ناصر تقی زاده بعنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت، گزارشی از عملکرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج، تولید و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های سال جاری شرکت به اطلاع حاضران رساند.

در ارتباط با تقسیم سود سال مالی منتهی به 29/12/1400 مقرر گردید از مبلغ  269  هزارو 476 میلیارد ریال کل سود شرکت در سال 1400 ، به میزان  70 درصد آن معادل 1590 ریال به ازای هر سهم تقسیم گردد.

بر اساس این گزارش و با موفق ارزیابی کردن عملکرد هیأت مدیره در سال 1400، بخشی از موفقیت های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به شرح ذیل اعلام شد:

 – سال گذشته سود خالص شرکت، 57 درصد افزایش یافت و رکورد در تولید ثبت شد. افزایش بیش از 5 درصدی تولید کنسانتره، افزایش 2 درصدی تولید گندله، افزایش 3 درصدی شمش فولادی و در مجموع افزایش 1.7 درصدی تولید تمام محصولات رقم خورد.

 ارزش بازار شرکت از رتبه هشتم به ششم در پایان سال ارتقا یافت. در نهایت، تولید بیش از 18 میلیون محصولات زنجیره تولید در سال گذشته رخ داد.

 سود خالص تلفیقی به نسبت سال قبل 60 درصد افزایش داشت.

 با تدوام روند داخلی سازی قطعات و تجهیزات بیش از 20 میلیون یورو صرفه جویی ارزی شکل گرفت.

 در دورنما بیش از 20 طرح در دست اجرا و توسعه وجود دارد. مشارکت در ساخت کارخانه فراوری و کنسانتره آهن و ساخت کارخانه گندله سازی شماره دو، ساخت کارخانه تولید فرو آلیاژ ها و مشارکت در ساخت کارخانه گندله سازی، مشارکت در کارخانه احیای مستقیم، مشارکت در ساخت کارخانه اسلب و روی آلیاژی.

– احداث نیروگاه های خورشیدی 10 مگاواتی اردکان (امید 2) و یزد (امید 3) به منظور بحران مدیریت انرژی علاوه بر نیروگاه های سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اردکان و بهاباد.

– طی سه تا چهار سال آینده با طرح های توسعه ای که شرکت در دست دارد به رتبه های بالاتری دست خواهد یافت.

– در دو زمینه اکتشاف 8 دستگاه خریداری شده و توافقاتی شده تا 20 سال آینده، شرکت با ذخایر مناسبی به شتاب ادامه خواهد داد.

 حاشیه سود شرکت 61 درصد که رقم قابل توجهی است البته بخشی از هزینه ها قابل کنترل نیست همچون پول آب و برق و گاز

همچنین مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) نیز برای اصلاح مواد 19 و 42 اساسنامه شرکت بر اساس اساسنامه نمونه سازمان بورس برگزار شد که به تصویب سهامداران رسید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *