سرمایه‌گذاری امید برنامه توسعه و تنوع سبد دارایی را ادامه می‌دهد

سرمایه‌گذاری امید برنامه توسعه و تنوع سبد دارایی را ادامه می‌دهد

مراسم بیست و دومین سالگرد تاسیس شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور کارکنان شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، ابوذر سروش، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت، در سخنانی به بررسی وضعیت شرکت و افق‌های پیش روی آن پرداخت. سروش در این مراسم گفت: شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید مانند جوانی است که آماده شروع دوران جدیدی از فعالیت است. این شرکت از نظر ارزش دارایی‌ها، بازدهی و ترکیب سبد دارایی در جایگاه خوبی در بازار سرمایه است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز سودآوری شرکت ادامه یابد. حدود 75 درصد شرکت‌های زیرمجموعه بورسی هستند و این به منزله شفافیت و بهره‌مندی از مزایای بازار سرمایه در زیرمجموعه‌هاست.

وی ادامه داد: این شرکت در برخی از بازارها سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. حدود 25 درصد از صنعت سنگ‌ آهن و فولاد در اختیار این شرکت است. در برخی از صنایع خاص مانند تولید مخازن گاز خودرو جایگاه بالایی داریم و در دیگر صنایع نیز سهم قابل توجهی متعلق به این شرکت است. شرکت از مدتی قبل در برخی از صنایع وارد شده و طی سال‌های اخیر موفقیت‌هایی کسب کرده است. از جمله می‌توان به حوزه نفت و گاز اشاره کرد که شرکت پترو امید آسیا علاوه بر مخازن گناوه، مخازن جاسک را نیز در دستور ساخت قرار داده است. امیدواریم تا پایان سال بهر‌برداری از مخازن به میزان 2 میلیون لیتر به نتیجه برسد و ظرفیت کامل 10 میلیون لیتری نیز تا خرداد آینده بهره برداری شود. همچنین ورود این شرکت به بازار سرمایه در دستور کار است که امیدواریم طی ماه‌های آینده رقم بخورد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در حوزه ساخت و ساز حضور قابل توجهی دارد، فعالیت برای راه‌اندازی هلدینگ سیمانی آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی این هلدینگ در بهار سال آینده نهایی خواهد شد.

 

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید عنوان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری به طور معمول وارد حوزه‌هایی شده و بعد از حصول نتایج از آنها خارج می‌شوند. در طی ماه‌های گذشته این شرکت از برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خارج و در شرکت‌های دیگری وارد شده است. هدف از این اقدامات سودآوری باثبات برای سهامداران است. از این رو، این چرخه سرمایه‌گذاری باید ادامه یابد. وی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، کمیته‌های تخصصی هیات مدیره را تشکیل داده و از این نظر در وضعیت مطلوبی است. در شرکت‌های زیرمجموعه هم این کمیته‌ها تشکیل شده‌اند و امیدواریم با توسعه آنها کیفیت بالاتری از حاکمیت شرکتی را به جامعه سهامداری عرضه کنیم.

سروش با اشاره به اینکه سرمایه واقعی در شرکت‌هایی از این دست، منابع انسانی است، گفت: من در محیط‌های مختلف کاری حضور داشته‌ام. این شرکت از نظر اخلاق حرفه‌ای در وضعیت خیلی خوبی است. همکاران باهم روابط کاری مناسبی دارند و از این نظر شکرگزار هستیم. در هیات مدیره نیز همین فضا وجود دارد. انسجام، صمیمت، پیگیری‌ و دلسوزی‌ اعضای هیات مدیره و وقتی که صرف می‌کنند، مثال‌زدنی است. امیدواریم با اتکا به سرمایه انسانی متخصص و هیات مدیره صاحب‌نظر و باتجربه این جوان 22 ساله را به درجات بالاتری از بلوغ رهنمون شویم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *