صرفه جویی ارزی با توانایی ساخت داخلی

معاون امور شرکتها و مجامع شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، از برنامه جدی این هلدینگ بزرگ چندرشته ای برای تحقق اهداف داخلی سازی و استفاده حداکثری از توان تولید داخلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، معاون امور شرکت ها و مجامع در یادداشتی نوشت: داخلی‌سازی یکی از تأکیدات مهم شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید است که از سوی معاونت امور شرکت‌ها به صورت ویژه در دست پیگیری قرار داده و در این راستا، برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است.

بر این اساس جلساتی با نوآوران و مدیران بومی‌سازی شرکت‌ها برگزار شده و قرار است که تورهای بازدید از دستاوردهای داخلی‌سازی گروه برگزار گردد.

از سوی دیگر قرار است که واحد بومی‌سازی در تمامی شرکت‌های تابعه ایجاد شود. نکته حائز اهمیت آن است که در شرکت‌های کوچک تولیدی زیرمجموعه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، صرفه‌جویی قابل توجه ارزی در قالب اجرای سیاست‌های داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات حاصل شده و  با توجه به اینکه 85 درصد سبد کالای وارداتی کشور را اقلام سرمایه‌ای و واسطه‌ای تشکیل می‌دهند؛ هر چقدر تلاش کنیم که با سیاست‌های جایگزینی واردات، سبد صرفه‌جویی ارزی را در واحدهای زیرمجموعه بزرگتر نماییم، می‌توانیم سهم بیشتری در کاهش وابستگی کشور و صرف درآمدهای ارزی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری به جای تخصیص به واردات قطعات و تجهیزاتی که توانایی ساخت داخلی آنها را داریم، داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *