فهیمی: امید داریم سیمان‌های ترکیبی به زنجیره سیمان کشور معرفی شوند

فهیمی: امید داریم سیمان‌های ترکیبی به زنجیره سیمان کشور معرفی شوند

همایش بررسی افق توسعه محصولات استاندارد سیمان هرمزگان با حضور سرپرست گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، فرماندار بندر خمیر، مدیرعامل سیمان هرمزگان، رئیس هیات ‌مدیره انجمن بتن ایران، دبیر انجمن سیمان‌های مرکب و جمعی از فعالان حوزه فروش سیمان و بتن‌سازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و به نقل از صبح ساحل، حسین فهیمی، سرپرست هلدینگ سرمایه‌گذاری امید با اظهار امیدواری جهت افزایش مشارکت‌های اقتصادی تصریح کرد: به همراه مشاور اقتصادی استاندار هرمزگان از نقاط مختلف استان بازدید کردیم و امید داریم در آینده نزدیک اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم بخورد. این مقام مسئول در ادامه به روند مثبت توسعه در سیمان هرمزگان اشاره و اظهار کرد: در سفری که به بندر خمیر داشتیم از بخش‌های مختلف استان بازدید کردیم. با قاطعیت می‌توان گفت که سیمان هرمزگان به بهترین و کیفی‌ترین سیمان کشور تبدیل شده است. زمانی که سیمان هرمزگان در بورس کالا عرضه دارد، تقریبا تمام عرضه‌های آن موفقیت‌آمیز است و این نشان می‌دهد برند سیمان هرمزگان در حال تقویت است.

سرپرست گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با تاکید بر اینکه سیمان هرمزگان جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، گفت: بخش صادرات سیمان هرمزگان قوت گرفته و طبق برنامه این شرکت انتظار می رود در سال مالی آینده شاهد 600 هزار تن صادرات باشیم. فهیمی تغییر نگاه مدیریت را عامل مهمی در تغییر روند فعالیت کارخانه و رسیدن به محصول جدید تحت عنوان سیمان ترکیبی دانست و افزود: این محصول برای جامعه سیمانی دنیا شناخته شده است که از طریق این همایش در کشور ما هم تا حدودی معرفی شد. امید داریم سیمان های ترکیبی به خوبی به زنجیره سیمان کشور معرفی شوند.

فهیمی در خصوص مزایای استفاده از سیمان آمیخته و ترکیبی گفت: این محصول دو جنبه مثبت شامل صرفه جویی انرژی و کیفیت را داراست. کیفیت محصول به گونه‌ای است که در بخش جنوبی کشور می‌تواند کاربرد گسترده‌ای داشته باشند. به طور طبیعی ایجاد الگوی جدید زمان بر و دشوار است اما باید تلاش کرد تا همه زنجیره مصرف در کشور ما با سیمان‌های جدید اصلاح شوند. واقعیت این است که استفاده از سیمان های تیپ باعث طول عمر کمتر ساخت و سازها می شود و سیمان ترکیبی پاسخ مناسبی در این خصوص است. من امیدوارم خیلی زود عزم ملی در کشور برای تغییر الگوی کنونی ایجاد شود.

در این همایش، منصور نجفی، مدیرعامل سیمان هرمزگان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش رونمایی و معرفی سیمان ماندگار است، گفت: در فرهنگ‌سازی مصرف و معرفی سیمان آمیخته و ماندگار که جزء ضروریات استان هرمزگان و کشوراست یاری‌رسان این واحد صنعتی خوش‌نام باشید. نجفی با بیان اینکه سیمان یک محصول استراتژیک است و به ‌عنوان خمیر‌مایه سازندگی نقش اساسی در توسعه و اقتصاد کشور دارد، افزود: به هر میزان که تولید و عرضه سیمان در کشوری بالاتر رود و سرانه مصرف سیمان قابل‌ توجه باشد، نشان‌دهنده رشد و پویایی اقتصاد آن کشور است. وی اضافه کرد: به دلیل تحریم‌های اقتصادی چند سالی است که متوسط سرانه مصرف سیمان نزولی شده است. در حال حاضر سرانه مصرف سیمان ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم به ازای هر نفر است اما خوشبختانه در استان هرمزگان به‌عنوان پایتخت اقتصاد کشور و باهمت عالی استاندار و مقامات اجرایی استان، سرانه مصرف سیمان بیش از یک هزار کیلوگرم است. وی ادامه داد: در سیمان هرمزگان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن و سالانه ۲ میلیون تن کلینکر تولید می‌شود.

نجفی با اشاره به همکاری و همراهی هلدینگ امید در تولید محصولات جدید و ایجاد تنوع در محصولات برنامه‌ریزی‌شده عنوان کرد: بیش از ۶۰ سال است که کشورهای توسعه‌یافته به سمت استفاده از سیمان‌های جدید گام برداشته‌اند اما به دلیل انرژی ارزان در کشور ما و همچنین عدم فرهنگ‌سازی مناسب مورد استقبال مناسب نگرفته اما فرهنگ استفاده از سیمان‌های آمیخته هیدرولیکی و مرکب در حال شکل‌گیری است. مدیرعامل سیمان هرمزگان تصریح کرد: ناترازی انرژی فسیلی و الکتریکی در کشور مشهود است. بخشی از این ناترازی مربوط به میزان مصرف صنعت فولاد، سیمان و صنایع انرژی بر است. ما با تولید این نوع سیمان‌ها کاهش مصرف انرژی توسط صنعت سیمان را رقم می‌زنیم. وی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته تولید سیمان تیپ منسوخ و سیمان‌های خاص و کامپوزیتی جایگزین شده است. بتن حاصل از این نوع سیمان خودترمیم بوده و طول عمر بالایی دارد و همین عامل باعث عدم تخریب ساختمان و بناها در کشورهای توسعه‌یافته شده است.

در ادامه میرهاشم خواستار، فرماندار بندر خمیر گفت: سیمان هرمزگان دارای صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و سایر مقاصد است و این در حالی است که این شرکت در تامین مصرف داخل استان نیز نقش مهمی داشته است. وی ابراز داشت: توسعه کارخانه سیمان هرمزگان از اهداف عالی استان بوده است که با مدیریت جدید گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *