پروژه خمیرمایه لرستان به پیشرفت ۹۴ درصدی رسید؛ مسیر توسعه متوقف نخواهد شد

پروژه خمیرمایه لرستان به پیشرفت ۹۴ درصدی رسید؛ مسیر توسعه متوقف نخواهد شد

خمیرمایه لرستان روز به روز ارزنده‌تر می‌شود/ مسیر توسعه متوقف نخواهد شد

مدیرعامل خمیرمایه لرستان در مصاحبه با روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید گفت: فرآیند بازسازی کارخانه خمیرمایه لرستان از تاریخ 24/02/1400 با هدف راه اندازی مجدد خط تولید کارخانه به جهت تولید سالیانه 2.000.000 کیلو گرم خمیرمایه خشک نانوایی آغاز شده و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، تاریخ راه اندازی اولیه ماشین آلات و تولید آزمایشی محصول 31/06/1400 بوده و همچنین رسیدن به ظرفیت اسمی تولید 30/09/1400 پیش‌بینی شده است. تاکنون، تمامی ماشین‌آلات خط تولید، مورد بازسازی قرار گرفته و فرآیند تولید محصول آزمایشی به اتمام رسیده؛ به طوری که محصول آزمایشی تولید شده، استاندارد و قابل فروش در بازارهای هدف است؛ ضمن اینکه، تا دهم شهریورماه امسال، پیشرفت اجرای پروژه 94 درصد است.

از مشکلات اساسی کارخانه خمیرمایه لرستان در زمان فعالیت نداشتن گاز و همچنین چاه آب بوده که در حال حاضر کارخانه دارای انشعاب گاز 1.000 مترمکعبی و همچنین یک حلقه چاه آب به طول 180 متر است.

از سوی دیگر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از تاریخ 27/06/1400 برنامه تولید آغاز شده؛ به طوری که کارخانه در پایان شهریورماه می‌تواند روزانه 3.000 کیلوگرم محصول تولید و به بازار عرضه نماید؛ ضمن اینکه به موازات، در مهرماه میزان تولید به روزانه 5.500 کیلوگرم افزایش پیدا خواهد کرد.

ظرفیت اسمی ماشین‌آلات نصب‌شده در کارخانه خمیرمایه لرستان به جهت تولید روزانه 5.500 کیلوگرم خمیرمایه خشک نانوایی است، در حال حاضر شرکت برنامه‌ای را پیگیری می‌نمایند که بتواند با استفاده از ماشین‌آلات فعلی روزانه 7.000 کیلوگرم محصول تولید نماید که امید است در آبان‌ماه به این ظرفیت دسترسی پیدا کنیم.

در خصوص دریافت پروانه بهره‌برداری و پروانه محصول اقدامات اولیه بابت انتقال مجوزها از شرکت خمیرمایه لرستان به شرکت صنایع غذایی خمیرمایه امید لرستان انجام گردیده و بازرسی‌های مدنظر نیز انجام شده و در مرحله صدور مجوزها است.

شرکت خمیرمایه لرستان بعد از سیزده سال تعطیلی با ماشین‌آلات فعلی موفق به تولید خمیرمایه استاندارد که قابل فروش و رقابت در بازار است، گردید، مسیر توسعه شرکت خمیرمایه متوقف نخواهد شد.

برنامه‌های توسعه‌ای شرکت خمیرمایه لرستان:

  • افزایش ظرفیت تولید خمیرمایه نانوایی به 6.000 تن در سال .
  • رفع مشکل پساب خروجی کارخانه از طریق سرمایه گذاری در تولید وینانس.
  • بازسازی و احیا خطوط تولید پروتئین دامی.
  • بازاریابی و فروش محصول خمیرمایه نانوایی با برند صفا مایه.

تا دهم شهریورماه 1400، پیشرفت اجرای پروژه 94درصد بوده است که 6درصد باقی مانده 3درصد مربوط به فعالیتهای تولیدی و 3درصد دیگر مربوط به فعالیتهای عمرانی باقی مانده و همچنین تامین نیروی انسانی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *