برپایی اولین جلسه هم‌افزایی کمیته‌های ریسک شرکت‌های معدنی/ آموزش و فرهنگ‌سازی ریسک مهم است

برپایی اولین جلسه هم‌افزایی کمیته‌های ریسک شرکت‌های معدنی/ آموزش و فرهنگ‌سازی ریسک مهم است

اولین جلسه هم‌افزایی کمیته‌های ریسک شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، چادرملو و گهرزمین با حضور مدیرعامل و اعضای کمیته ریسک گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، این جلسه با هدف بررسی آخرین اقدامات صورت‌گرفته توسط کمیته‌های ریسک شرکت‌های معدنی، اعلام انتظارات گروه سرمایه‌گذاری امید از این شرکت‌ها و استماع دیدگاه‌های اعضا تشکیل شد.

در این رویداد، رئیس و اعضای هر یک از کمیته‌های ریسک گزارش عملکرد خود را در خصوص آخرین اقدامات ارائه کردند. پس از تبادل نظر درباره موضوعات مطرح شده، حامد دهقانان،‌ عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ریسک سرمایه‌گذاری امید ابراز داشت: با توجه به اینکه کمیته‌های ریسک سابقه کمتری نسبت به سایر کمیته‌های حاکمیت شرکتی دارند، اعضای این کمیته‌ها زحمات بیشتری را برای رسیدن به استانداردهای لازم طی کرده‌اند. وی ضمن تشکر از این اقدامات و پیگیری‌های کارکنان مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری امید، ادامه داد: لازم است شرکت‌های معدنی که دارای شرکت‌های زیرمجموعه هستند، نسبت به ریسک‌های موجود در شرکت‌های تابعه حساسیت لازم را داشته باشند و پس از احصاء ریسک‌ها، اهم موارد در کارگروه‌های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. وی افزود: پیگیری مواردی که دارای اهمیت ویژه است، از طریق شورای راهبری شرکت‌های معدنی ضرورت دارد تا از این طریق بتوان به کاهش مخاطرات کمک کرد.

در این جلسه،‌ ابوذر سروش، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گفت: دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه ریسک امر مهمی است. از این جهت، ضرورت دارد دبیران کمیته‌های ریسک مطالعات تطبیقی داشته باشند و کلیه مدیران و کارکنان شرکت‌های معدنی درخصوص انواع ریسک‌ها در شرکت متبوع خود ‌آموزش ببینند. وی اظهار داشت: تا زمانی که موضوع ریسک فرهنگسازی نشود، نمی‌توان انتظار داشت که مدیران و کارشناسان هنگام تصمیم‌گیری یا ارائه گزارش‌های تخصصی به مخاطرات ناشی از اقدام خود توجه کنند. از این رو، استمرار در این موضوع را باید جدی گرفت. وی با تاکید بر راه‌اندازی سریع واحدهای مدیریت ریسک، افزود: هر یک از شرکت‌ها ضمن تفکیک ساختار واحد مدیریت ریسک از ساختارهای موجود، سند اشتهای ریسک را آماده کرده و در وبسایت شرکت بارگذاری کنند و پس از آن، گزارش اقدامات را بر اساس سند مزبور منتشر نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *