عملیات اجرایی احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی سیرجان با حضور مدیرعامل هلدینگ امید برگزار شد

عملیات اجرایی احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی سیرجان با حضور مدیرعامل هلدینگ امید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه­ گذاری امید، با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع بزرگ کشور، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های انرژی بخش‌خصوصی کشور، در این زمینه نخستین گام را برداشت.

 

محمدعلی شیرازی؛ مدیر عامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، در حاشیه مراسم عملیات اجرایی احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران اظهار داشت: در سالی که مزین به نام مانع زدایی از تولید شده است از طریق شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با اجرای اولین قرارداد BOT برق بخش خصوصی با بخش خصوصی در کشور به احداث نیروگاه 546 مگاواتی در استان کرمان به منظور تامین برق شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با سرمایه گذاری 222 میلیون یورو اقدام نموده است. وی با بیان مزیت­ های ممتاز این قرارداد؛ به تأمین سوخت توسط سرمایه ­پذیر، فروش برق به صورت ارزی و استفاده از ظرفیت­ های پیمانکاران داخلی در اجرای این پروژه اشاره کرد.

ایشان با بیان اینکه زیان از دست دادن تولید به علت کمبود انرژی برق یک نگرانی اساسی در سرمایه­ گذاری­ های بلند مدت در گروه امید محسوب می شود، تولید برق اقتصادی جهت تأمین پایدار انرژی شرکت­ های زیر مجموعه  را یک راهبرد قطعی برای استمرار سودآوری در شرکت ­های تحت مدیریت هلدینگ امید دانست.

همچنین محمد حسین عسگری؛ مدیرعامل شرکت انرژی امید تابان هور افزود: در این راستا قراردادی بین این شرکت و شرکت گهر انرژی سیرجان برای احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات با سرمایه‌گذاری حدود ۲۲۲ میلیون یورو برای تامین برق مصرفی مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر و توسعه فولاد گل گهر منعقد و مقرر شد فاز اول این طرح شامل دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی حداکثر طی دو سال احداث و به بهره‌برداری برسد و واحد بخار ۱۸۰مگاواتی نیز در سال سوم، احداث شده و در مدار قرار گیرد. وی ادامه داد: اجرای این پروژه، دستاورد مهمی برای شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و در راستای حفظ منافع سهامداران است. عسگری در خصوص شرایط قرارداد بیان کرد: این قرارداد به‌صورت ارزی است و تامین سوخت بر عهده سرمایه‌پذیر است همچنین پس از احداث و آغاز بهره‌برداری، سالانه حدود ۴ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه تولید می‌شود که بر اساس نرخ خرید تضمینی مندرج در قرارداد، در ۵/ ۱۲ سال، با کسب درآمد ۷۱۲ میلیون یورویی سالانه به‌طور متوسط ۹/ ۴۴ میلیون یورو سود برای شرکت تابان هور در بر خواهد داشت.  این قرارداد که در نوع خود دستاورد ارزشمندی برای شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور محسوب می‌شود، حاصل تلاش مدیران و کارشناسان خبره این شرکت بوده که می‌تواند ضمن حفظ منافع سهامداران این شرکت، آورده ارزشمندی نیز برای آنان فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *