مجامع عمومی عادی و فوق ‌العاده سرمایه‌گذاری امید برگزار شد

مجامع عمومی عادی و فوق ‌العاده سرمایه‌گذاری امید برگزار شد

مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق ‌العاده شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید روز پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، علی صالح‌آبادی، در گزارش خود به مجمع عمومی ابراز داشت: این شرکت از نظر ارزش روز پرتفوی، پس از شرکت سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی، رتبه دوم را در بین شرکت‌ های هم‌گروه چندرشته‌ای به خود اختصاص داده است. امید از منظر سرمایه و دارایی در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین این شرکت در بین 30 شرکت برتر بازار سرمایه در رتبه دوازدهم است.

مدیر عامل گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید ادامه داد: سود عملیاتی شرکت 39 درصد و سود خالص شرکت 37 درصد نسبت به سال مالی قبل افزایش داشته است. خالص بهای تمام شده سرمایه گذاری ها در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال مالی قبل معادل ۳۳ رشد داشته است که عمدتاً مربوط به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر شامل شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، امید تابان هور، سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، کویر تایر، تأمین سرمایه امید، توسعه آهن و فولاد گل گهر، تأمین سرمایه امین و صنایع غذایی خمیر مایه امید لرستان است.

وی افزود: ۸۰ درصد سرمایه گذاری این شرکت بورسی و ۲۰ درصد غیر بورسی است. با توجه به برآورد خالص ارزش دارایی ها، هر سهم وامید حدود ۳ هزار تومان قیمت دارد که در حال حاضر در بازار سرمایه با مبلغ ۱۸۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

صالح آبادی در خصوص راهبردهای آینده گروه مدیریت سرمایه گذاری امید گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های درون گروهی شامل استفاده از خدمات بازار سرمایه از طریق شرکت تأمین سرمایه امید، کارگزاری بانک سپه و سایر شرکت‌های گروه، مشارکت و ائتلاف با سایر سهامداران شرکت های معدنی به منظور هم افزایی و ساماندهی پرتفوی سرمایه گذاری های فعلی و تشکیل کمیته های سرمایه گذاری، حمل و نقل، بودجه و مجامع از جمله اقدامات طراحی شده است. از دیگر اقدامات، پذیرش و عرضه سهام برخی از شرکت های تابعه در بورس اوراق تهران و فرابورس ایران است که در این زمینه، مخازن گاز طبیعی آسیاناما، پترو امید آسیا و ساختمانی سپه در اولویت قرار دارند و احتمالا طی هفته آینده آسیاناما عرضه اولیه شود. عرضه تدریجی سهام شرکت هایی که جز پرتو هدف نیستند و فروش املاک و ساختمان هایی که رشد قیمتی مناسبی را طی سالهای قبل تجربه کردند از سایر برنامه های شرکت است.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید تصریح کرد: عملیات بازارسازی و بازارگردانی سهام شرکت و شرکت های تابعه در بورس تهران و فرابورس با هدف حمایت از منافع سهامداران به خصوص سهامداران خرد ادامه یافته و سرمایه‌ گذاری ‌های جدید از طریق مشارکت با شرکت های زیرمجموعه و سایر شرکت ها در قالب تاسیس کسب و کار جدید یا خرید سهام شرکت های بورسی فعال در زنجیره ارزش پرتفوی سرمایه گذاری از جمله حوزه اکتشاف و حمل و نقل پیگیری خواهد شد.

وی گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و افزایش سرمایه گذاری در شرکت های فعال در حوزه های سنگ آهن و فولاد، صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی، برنامه ریزی جهت خرید سهام شرکت های بورسی در زنجیره ارزش شرکت و استفاده از فرصت های ناشی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری سهام شرکت های دولتی و ساماندهی و نظارت واحد در خصوص کلیه قراردادها و پرونده های شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه و تلاش برای حل و فصل پرونده های حقوقی شرکت های سرمایه پذیر از اهداف مهم شرکت است.

صالح آبادی با اشاره به پیگیری وصول مطالبات ابراز داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله مخازن ذخیره سازی نفت خام جاسک، احداث فاز 2 نیروگاه سیرجان با درآمد ارزی، مشارکت در افزایش سرمایه های آتی شرکت های سرمایه پذیر و به کارگیری انواع مدل های تأمین مالی از قبیل انتشار صکوک، تأسیس شرکت پروژه، اخذ تسهیلات بانکی و فاینانس خارجی جهت تأمین مالی از دیگر برنامه‌های شرکت است

در ادامه محمد تقی بابایی مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور گفت: بلوک دوم نیروگاه سیرجان با ظرفیت 546 مگاوات در حال ساخت است. این شرکت قرارداد بسیار خوب ارزی دارد که تاکنون سابقه نداشته است. شرکت مزبور درآمدی معادل 1.1 میلیون یورو خواهد داشت و با وجود آنکه طبق برنامه مقرر شده این نیروگاه در اسفندماه امسال به بهره‌برداری برسد، تلاش می‌کنیم در شهریور آن را راه‌اندازی کنیم. وی ادامه داد: شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل نقش مهمی را در حوزه انرژی های تجدیدپذیر برعهده دارد. این نیروگاه بزرگترین نیروگاه بادی کشور است که دارای قرارداد فروش 2800 تومانی برق است و این عدد رقم مطلوبی است. برنامه امید تابان هور، توسعه این نیروگاه است که طرح مربوط به آن توسط مدیریت سرمایه‌گذاری امید تأیید شده و فقط مجوز و نوع توربین‌ها باقی مانده که در دست اقدام است.

مدیر دیگری که اقدام به ارائه گزارش به مجمع عمومی کرد، امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بود. وی گفت: چادرملو با ظرفیت ۱۱میلیون تن بزرگترین تولیدکننده کنسانتره در کشور است. این شرکت ۴۸.3 میلیون تن گندله، یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و ۱۸۴ هزار تن فولاد تولید کرده است. طاهرزاده افزود: چادرملو با 227 هزار میلیارد تومان ارزش روز، هشتمین شرکت بازار سرمایه است. این شرکت بالاتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کند که از آن جمله می‌توان به تولید 8.3 میلیون تن گندله در برابر ظرفیت اسمی 4.3 میلیون تنی اشاره کرد. همچنین تولید آهن اسفنجی نیز بالاتر از ظرفیت اسمی خود است.

وی ادامه داد: ما موفق شدیم با افزایش سرمایه 11 هزار و 900 میلیارد تومانی، سرمایه شرکت را با رقم 19 هزار و 250 میلیارد تومان به ثبت برسانیم. برنامه شرکت این است که این عدد را به 27 هزار و 159 میلیارد تومان افزایش دهد. وی تصریح کرد: کارخانه کنسانتره بهاباد با سرمایه‌گذاری نزدیک به 2 هزار و 100 میلیارد تومانی 85 درصد پیشرفت فیریکی دارد و انتظار داریم در سه ماهه سوم این طرح را به بهره‌ برداری برسانیم. افزایش ظرفیت خطوط کنسانتره، بهبود کیفیت محصول کارخانه پلیکام، احداث کارخانه فروسیلسیوم 75 درصد و کارخانه گندله‌سازی گوهر فرزانگان، طراحی و اجرای راه آهن کرمان – سیرجان و شهرک صنعتی تخصصی گل‌گهر از دیگر اقداماتی است که این شرکت در دست اجرا دارد.

حسام خوشبین فر، مدیرعامل شرکت مخازن گاز طبیعی آسیاناما نیز گفت: عرضه اولیه آسیاناما در مراحل پایانی خود است و احتمال دارد در هفته آینده موفق به انجام آن شویم. وی ادامه داد: پیش‌بینی از فروش شرکت در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان است ولی برنامه داریم که فروش هزار میلیارد تومانی را محقق کنیم. قراردادهای خوبی با ساپکو، سایپا و زامیاد منعقد کرده‌ایم که قرارداد زامیاد ظرفیت ۲۰۰ هزار مخزن و ساپکو ظرفیت ۵۰ هزار مخزن در سال را دارد. وی ساخت و ساز زمین ‌های مجاور شرکت و ساخت مخازن هیدروژنی را از دیگر طرح‌ های توسعه شرکت برشمرد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، پس از قرائت گزارش هیئت مدیره مربوط به سال مالی منتهی به 30 دی ماه 1401 و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌ های مالی شرکت به تصویب رسید. همچنین مقرر شد به ازای هر سهم مبلغ 1500 ریال معادل 80 درصد توزیع شود. بانک سپه، صندوق بازنشستگی، وظیفه و از کارافتادگی بانک ها، سرمایه گذاری ساختمانی سپه، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید و گروه مالی سپه به مدت دو سال به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره انتخاب شدند. همچنین سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی انتخاب شد.

با برگزاری مجمع فوق العاده، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *