۵۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی ریالی با داخلی سازی قطعات در کویر تایر

۵۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی ریالی با داخلی سازی قطعات در کویر تایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: در سال گذشته با داخلی سازی قطعات، بیش از ۵۳ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در بخش قطعات یدکی، مواد اولیه و  قطعات لاستیکی انجام گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سید محمدحسین زینلی؛ مدیرعامل شرکت کویرتایر، از فروش بیش از یک‌میلیون و 990 هزارحلقه انواع تایر رادیال سواری به وزن بیش از 14 هزار و 444 تن در شش ماهه ماه نخست سال مالی این شرکت (1400-99) خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان محصول تولیدی در مدت یاد شده بالغ بر 986 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کویرتایر20 درصد نیاز کشور به انواع تایر رادیال سواری را تأمین می کند، افزود: طی این مدت 33 سایز تایر رادیال سواری از رینگ 13 تا 20 در  طرح و گل‌های مختلف در این کارخانه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر به اجرای طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه اشاره کرد و گفت: تولید 50 هزار تن انواع تایرهای TBR,OTR،تولید 14هزار تن تایرهایCUV,SUV و تولید20 هزار تن سیم‌های استیل‌کرد از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه تولید 20 مگاوات برق دراین کارخانه هدف گذاری شده است تصریح کرد: از این میزان 10مگاوات از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی و 10 مگاوات از طریق نیروگاه دیزلی تامین خواهد شد.

زینلی به اجرای نهضت داخلی‌سازی در این کارخانه اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه زنجیره تأمین و تسهیل در خرید قطعات و مواد اولیه و کاهش هزینه‌ها نمایشگاه داخلی سازی از اوایل خرداد ماه در این کارخانه راه اندازی شده و بیش از 200 قطعه در 3 بخش قطعات یدکی، قطعات لاستیکی و مواد اولیه به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: سال 99 در کویر تایر با داخلی سازی قطعاتی که خرید خارجی بوده است بیش از 21 میلیارد تومان صرفه جویی در بخش قطعات یدکی، حدود 32 میلیارد تومان در بخش مواد اولیه و یک میلیارد و 800 میلیون تومان صرفه جویی در بخش قطعات لاستیکی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر ساخت 13 دستگاه پرس پخت تایر برای نخستین بار در کشور، ماشین آلات تایرسازی تک مرحله ای و اپکس 2 سره و 3 سره و 2 دستگاه استیل لاستیک، تبدیل 14 دستگاه تایرسازی باری و وانتی به رادیال و اصلاح یک دستگاه ماشین تایرسازی سواری را از جمله اقدامات انجام شده در تولید ماشین آلات بوده است که اجرای این طرح‌ها 53 میلیارد تومان صرفه جویی ریالی به همراه داشته  و در این مسیر کمک‌های بسیاری به شرکت‌های دانش بنیان و داخلی برای توسعه زیر ساخت‌های داخلی سازی قطعات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر روند رو به رشد نرخ مواد اولیه  مصرفی و افزایش هزینه‌ها و از طرفی تعزیراتی بودن نرخ فروش تایر و ثابت بودن درآمدها را از جمله مشکلات پیش روی این کارخانه برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر 1276 نفر نیروی انسانی در بخش‌های تولید، فنی، تکنولوژی، تضمین کیفیت، اداری مالی و پشتیبانی مشغول به کار هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *