بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شد

بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شده و مسیر را به گونه ای طراحی خواهیم کرد که هم شرایط خاص بازار سرمایه کشور در نظر گرفته شود و هم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، محمدعلی دهقان دهنوی، به چشم انداز آتی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: شرایط بازار سرمایه در کشور رو به بهبود است. کاهش احتمالی قیمت ارز برای بازار سرمایه تهدید نیست. چرا که باعث رفع محدودیت ها در تجارت خارجی می شود و بسیاری از هزینه های نقل و انتقال را کاهش می دهد. علاوه بر این با رونق تولید ، بازارهای جدید را به روی صادرات  خواهد گشود.

وی ادامه داد: همچنین بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شده و مسیر را به گونه ای طراحی خواهیم کرد که هم شرایط خاص بازار سرمایه کشور در نظر گرفته شود و هم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.

رییس سازمان بورس افزود: دامنه نوسان نامتقارن، زمانی در شورای عالی بورس تصویب شد که در شرایط نااطمینانی اقتصاد قرار داشتیم و امروز این فضا در حال تغییر و بهبود است. برقراری دامنه نامتقارن، تصمیمی موقت بود و قطعا در دراز مدت به سمت کاهش محدودیت ها و اصلاح آن حرکت خواهیم کرد.

سخنگوی شورایعالی بورس با بیان اینکه همه ما داخل کشتی بازار سرمایه هستیم و بازار سرمایه متعلق به همه ایران است و همه با حس مسئولیت پذیری به دنبال توسعه بازار سرمایه هستیم، افزود: این بازار باید در همه ابعاد مانند میزان ورود شرکت ها به بازارسرمایه، توسعه نهادهای مالی به لحاظ کمی و کیفی و همچنین سرمایه گذاران توسعه بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: به دنبال ابرنهادهای مالی هستیم. تعداد نهادهای مالی حاضر در بازارسرمایه باید افزایش پیدا کنند و هر کدام باید بتوانند در صنایع مختلف به طور اختصاصی به ارائه خدمات بپردازند.

دهقان دهنوی، با بیان اینکه صندوق توسعه بازار نوعی ثبات برای بازار به همراه دارد که منافع آن به همه اهالی بازارخواهد رسید گفت:اقدام صندوق های با درآمد ثابت، هم حمایت از کلیت بازار و هم حمایت از پرتفوی سهام خود آنها خواهد بود.

رییس سازمان بورس همچنین با اشاره به بهبود روابط بین المللی و تاثیر آن بر بازار سرمایه و اقتصاد، افزود: امروز فضای خوبی برای گسترش فعالیت های نهادهای مالی و جذب سرمایه های خارجی در حال شکل‌گیری است و برای جذب سرمایه های خارجی، هیچ بازاری مناسب تر از بازار سرمایه نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *